Vizita medicala

Ma intreb cand o sa se intample si la noi ca la fiecare inceput de an scolar sa ti se faca un control medical. In Japonia, sau cel putin la Waseda, asa stau lucrurile.
Mai intai completezi un formular cu ce boli sau probleme medicale ai avut. Apoi, cu celalalt formular, pe care ti-ai scris numele si numarul cardului de studend, treci din camera in camera, la diferiti medici (fiecare consultatie e organizata in cate o sala de curs/seminar).
Prima vizita este la ochi. In sala sunt 6 oculisti (nu stiu daca sunt doctori sau asistenti). Fiecare are un aparat in fata. Te asezi pe scaun, dai ochelarii jos si citesti literele din ce in ce mai mici. Apoi iti pui ochelarii si faci acelasi lucru. Apoi ti se iau ochelarii si se masoara. Se fac notatii in fisa si mergi mai departe.
In urmatoarea camera sunt 3 cantare si trei aparate de masurat inaltimea cu laser. Notatiile se fac pe fisa, dupa care mergi sa ti se ia tensiunea si pulsul. Acestea se iau odata, rasufland adanc si odata relaxat.
Urmatorul control sunt razele x. In parcare erau aduse 3 masini ce inauntru aveau apartura pentru raze x. Te dezbraci, lasi orice medalion de la gat, iar rezultatul e trimis pe laptop la doctorul din camera anterioara.
Urmeza sa urinezi intr-un pahar. Personalul introduce apoi un bat inauntru si in functie de cum se coloreaza, fac niste insemnari in fisa
Apoi te indrepti spre o camera unde discutii cu personalul medical despre trecutul tau medical. Cam ce ai completat in fisa: diabet, astm, hepatita, vaccinari, operatii, migrene, greata, ciclu neregulat etc.
Daca personalul medical considera ca trebuie sa ai o alta discutie privata cu un medic, te duci intr-o alta camera, daca nu predai documentele in urmatoarea camera. Eu am fost la o discutie privata cu privire la alergiile mele. Doctorul mi-a spus ca poate fi gasit in campus martia dupa-masa si daca am nevoie ce medicamente pentru alergie sa trec pe la el. Am discutat despre lipsa de pofta de mancare si somnul prost, despre umiditate exrem de mare si despre riscul inbolnavirilor. Dupa ce mi-a dat viza medicala, am trecut in ultima sala, unde am predat tot. Mi s-a dat o noua foaie, completata de personalul medical din ultima camera si mi s-a zis ca la anu' sa vin cu ea.
Ce e atat de greu sa faci asa ceva si la noi?
Sa nu mai spun ca pentru mai putin de 1000 de yeni pe luna (40 lei) am asigurare medicala ce cuprinde 70% din cheltuielile medicale (aceasta asigurare mi-o ofera statul Japonez, pentru ca studiez la ei in tara) iar cei 30% sunt platiti de facultate dupa externare.

Pe curand...

Comentarii

  1. Nu stiam ca au asa sistem medical pus la punct. Bravo lor si noroc pe tine :)
    Aici 40 de Ron costa o consultatie de 5 minute la un medic primar :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si aici pplatesti in jur de 40 de lei pe consultatie dar daca esti student si doctorul are contract cu universitatea, dupa 3 luni ti se dau banii inapoi

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare