Nikko (1)

Pentru ca a fost o zi plina, in care am vizitat foarte mult si m-am plimbat  o zi intreaga m-am hotarat sa impart articolul in mai multe parti.

Ideea de a merge in Nikko o am de vreo 2 luni, visam la locul asta cu ochii deschisi in fiecare weekend insa nu aveam cu cine sa merg. La un moment dat i-am spus Andreei de Nikko si ca as vrea sa merg iar ea a zis ca se baga. Initial trebuia sa mergem lunea trecuta, insa eu am fost chemat la laborator si excursia noastra s-a amanat pe joi.
Am cautat pe internet mai multe informatii si Andreea a gasit  un pachet foarte bun (World Heritage Pass) ce includea drumul dus-intors, transportul cu autobuzul in oras si intrari la 4 temple, pentru 3800 de yeni (38 euro)
Nikko a fost construit ca un oras sacru, in cinstea shogunului Tokugawa Ieyasu. Complexul de 12 temple budiste si shintoniste se afla la poalele muntelui, intr-o padure. Noi am vizitat numai orasul sacru, urmand sa mai mergem odata, in primavara, pentru gradina botanica, parcul, cascadele si gheizerele.

M-am trezit la 5:45 ca sa pot pleca din camin la 6 jumatate. Am ajuns in Takadanobaba la ora 7, unde m-am intalnit cu Andreea. Dimineata era frig si ploua astfel ca am dus un pic de munca de convingere cu ea pentru a merge. Din Baba am schimat doua metrouri ca sa ajungem in Akasuka, de unde am luat biletele spre Nikko. Trenul a plecat la ora 9:10 si am ajuns acolo la 11:22. Distanta dintre Nikko si Tokyo e de 144 de km, deci trenul merge ca in Romania, pentru ca nu am luat un Shinkansen, cu care ajungeam in 45 de minute, dar plateam de trei o ori mai mult. Trenul era exact ca era ca unul romanesc, rapanos si talanganit.
Vis-a-vis de gara era statia de autobuz ce te ducea in jurul obiectivelor. Pe bilet aveam trecute statiile unde trebuie sa ne oprim si ce sa vizitam acolo, plus ca primisem un pliant cu orele la care vin autobuzele in statie.
Prima oprire a fost la Templul budist Rinnoji. Templul se afla in renovare pana in 2021 iar fotografiatul era interzis in interior (cam ca peste tot). Templul a fost constuit in secolul 8 de catre un calugar budist ce a introdus religia in Japonia. In interior se afla trei statui de 8 metrii reprezentand 3 Budha. Statuile sunt placate cu aur. In fata statuilor am tras cate un biletel de noroc. Mie mi-a picat broasca testoasa si biletelul scria ceva de genul: Vei trece un pod spre seara. Vremea nu e prea prielnca insa daca ai incredere in puterile tale vei ajunge teafar in celalalt capat al podului. Apoi iti explica ce inseamna acest text in legatura cu dragostea, banii, casnicia, sanatatea scoala si calatorii .

Pentru acest templu, biletul era inclus in pretul pachetului. Eu insa am platit in plus pentru a merge si a vizita santierul. Dupa cum spuneam mai sus, templul se afla in renovare. Lemnul fusese mancat de carii si putrezit, si incetul cu incetul elementele au fost inlocuite. De aceea, templul era imbracat intr-o hala mare, iar cumparand acel bilet, puteai urca la etajul 6 al halei, undeva deasupra acoperisului pentru a putea sa vezi cum se lucreaza. La etajul 2 era un filmulet de prezentare, in care ti se arata cum au fost inlocuite elementele si in ce stadiu de degradare se aflau. Pentru mine a fost cel mai frumos lucru, pentru ca visul meu e reabilitarea.
In spate se afla o frumoasa gradina japoneza, templul nou, in care se tineau rugacinile si inca alte cateva cladiri anexe.