07: Impartirea pe sexe
In istorie femeile au fost oarecum persecutate si nu au avut acces la invatamant superior sau nu au avut voie sa aiba o cariera profesionala. Sau nu au avut drept la vot, lucru care inca se intampla in anumite tari. De aceea au existat scoli pentru baieti (de obicei cele tehnice dar si universitatile) si scoli pentru fete (internate de tip pension, iunde invatau sa devina casnica perfecta). Dar odata cu perioada interbelica femeile au inceput sa castige drepturi iar astazi cam totul e la comun. Insa ca sa nu se simta discrimnate, acum ele au mai multe drepturi (existand, de exemplu, inca licee doar pentru fete, licee de elita). Singuile locuri care sunt inca impartite pe sexe ca wc-urile publice si uneori caminele studentesti, dar asta doar din motive de intimitate sau magazine ce sunt destinate doar unui sex, dar asta din motive de target.
In Japonia insa exista aceasta impartire si in trenuri. Nu fiecare companie feroviara are aceasta impartire, iar in Tokyo eu am inalnit-o numai pe Fushiama Metro line. Cele mai multe de astfel de trenuri sunt in Kyoto. In timp de ma intorceam de la Riko, luni, Hakan mi-a spus panicat ca suntem intr-un vagon de femei. Am ramas tampit si l-am intrebat despre ce vorbeste. Mi-a spus ca in Kyoto toate trenurile sunt asa. Vagoanele din mijloc sunt pentru femei si cele de pe margini pentru barbati. Iti dai seama pentru ca banchetele sunt roz in cele de femei si albastre in cele de barbati. Pe peron iti spune care vagoane sunt pentru barbati si care pentru femei. Insa in Tokyo se aplica regula doar la orele de varf. In statia din Nishi-Waseda, scrie ca iesirea 2 este de fapt iesirea pentru femei, pentru ca este iesirea cea mai apropiata de vagoanele destinate femeilor. Dar de ce este nevoie de aceasta cateogisire? Tot din motive intime. Atunci cand sunt ore de varf si trenurile sunt mai mult decat pline, pentru a se evita pipaitul involunar.
Pe curand...
In Japonia insa exista aceasta impartire si in trenuri. Nu fiecare companie feroviara are aceasta impartire, iar in Tokyo eu am inalnit-o numai pe Fushiama Metro line. Cele mai multe de astfel de trenuri sunt in Kyoto. In timp de ma intorceam de la Riko, luni, Hakan mi-a spus panicat ca suntem intr-un vagon de femei. Am ramas tampit si l-am intrebat despre ce vorbeste. Mi-a spus ca in Kyoto toate trenurile sunt asa. Vagoanele din mijloc sunt pentru femei si cele de pe margini pentru barbati. Iti dai seama pentru ca banchetele sunt roz in cele de femei si albastre in cele de barbati. Pe peron iti spune care vagoane sunt pentru barbati si care pentru femei. Insa in Tokyo se aplica regula doar la orele de varf. In statia din Nishi-Waseda, scrie ca iesirea 2 este de fapt iesirea pentru femei, pentru ca este iesirea cea mai apropiata de vagoanele destinate femeilor. Dar de ce este nevoie de aceasta cateogisire? Tot din motive intime. Atunci cand sunt ore de varf si trenurile sunt mai mult decat pline, pentru a se evita pipaitul involunar.
Pe curand...
Mi-a placut aia cu pipaitul involuntar! :)) Esti un mic inocent! Vagoanele alea sunt facute special pentru femei pentru a evita pipaitul VOLUNTAR! In Japonia sunt (cel putin erau!!) probleme foarte mari cu hartuirea sexuala, d-asta au facut vagoane speciale pt femei si d-asta si acorda foarte mare importanta (cred ca ai observat si tu) prevenirii si pedepsirii hartuirii sexuale si in cadrul facultatii. Ca fapt divers, foarte amuzant dupa mine, la locul de munca, intr-o firma, daca intrebi o colega daca e casatorita poti fi acuzat de hartuire sexuala!
RăspundețiȘtergere