08:Scrisoarea

Luni, inainte sa ma apuc sa scriu toate articolele de pana azi, a trebuit sa trimit un e-mail profesorului meu, sa ii spun despre ce am rezolvat la institul de cercetare. In acel moment a inceput sa ma doar capul si mintea doar la ideea conceperii unui e-mail.
Andreea, mi-a explicat cum sta treaba cu scrisorile in Japonia si cu toate ca sunt scrisori electronice, e-mailurile in Japonia trebuie sa pastreze din regulile scrisorii clasice, doar ca e mai lejer.
Deci daca vrei sa trimiti o scrisoare cuiva sau in cazul meu un e-mail pentru a intreba cand pot sa ii fac o vizita in birou pentru a-i prezenta datele pe care le-am obtinut, trebuie sa scri ceva de genul:

0. Draga/ Domnule/Doamna...
1.Introducere este de obicei un salut ce difera de la anotimp la anotim, chiar de la luna la luna. Salutul este de fapt o metafora legata de natura si de obicei este unul deja stabilit, insa daca ai calitati artisice poti sa inventezi si tu unul. (acest pas se sare de obicei in e-mailuri)
2. Se discuta despre vreme. De: exemplu: S-a facut frig afara si bate un vant rece. Sper ca purtati haine groase ca sa nu raciti. (eu am sarit si peste acest pas)
3. Se intreaba de sanatate si de viata. Eu mi-am inceput e-mailul cu: Sper ca ati avut un weekend linistit si v-ati odihinit.
4. Se prezinta contextul premergator subiectului tau. In cazul meu, de ce vreau sa il vad. Deci ii sciu ce am facut la institut, cum a fost acolo, pe cine am cunoscut si ce am rezolvat (lucru pe care as fi putut sa i-l spun face to face in birou cand il vedeam - deci in Romania as fi sarit peste acest pas).
5. Motivul pentru care ii scriu: Cand pot sa trec pe la dumneavoasta in birou sa va prezentam datele?
6. II transmiti de sanatate, il intrebi de familie si de cei apropiati (eu i-am urat o dupamasa placuta).
7. Inchierea cu multumiri si bla bla bla-uri.
In Romania din cei 8 pasi as fi folosit 3 (0,5, 7), maxim 4, daca aveam chef de palavragit pe mail (+4). Dar in nici un caz aceasta barbologie...
De aceea, prima data cand i-am trimis un e-mail profesorului, sa il intreb cand e ok sa trec pe la el (lucru care mi se pare stupid, pentru ca in Romania bati la usa si daca e liber te primeste, daca nu , astepti ca prostul pe langa usa), mi-a spus ca i-am scris un e-mail foarte scur. Ramasesem masca, nu intelegeam ce vroia de la mine...

Pe curand...

Comentarii

Postări populare