Omochi

Luna trecuta a fost marti 13, azi e vineri 13. De aceea o sa va mai povestesc ul alt mod de a-ti face un an mai bun, conform traditiilor japoneze.
Cu cateva zile inainte de anul nou mi-am cumparat un Omochi, de fapt un Kagami mochi. Scriam atunci ca acest desert se tine in casa pana pe data de 7 ianuarie, timp in care este vizitat de spirite si apoi se gateste si se mananca pentru a avea un an bun. De fapt acest desert, ce consta in doua sfere, asejate una peste alta,  reprezinta anul ce a trecut si anul ce vine, un fel de ying si yang, unite impreuna, pentru ca mergem mai departe in noul an, influentati de ceea ce s-a intamplat in cel anterior (care a fost la randul lui influentat de cel dinainte si tot asa).
Daca nu mananci acest desert, dupa ce l-ai cumparat, e semn rau, ghinion. Si la noi se spune ca e pacat sa arunci painea, la ei e ghinion daca arunci acest desert. Asa ca am rugat-o pe "mama de camin" sa ma ajute sa il pregatesc.
Femeia asta este atat de draguta,si s-a oferti sa il gateasca ea, fiind destlul de mare, mi-a spus sa mai invit cativa oameni: Pushkar, Alireza, Morgan si ea ne va pregatii ceva traditional cu acest desert, iar ce ramane va manca dumneai si sotul.
Asa ca luni, ne-am prezentat la ora 6 in sala de mese si am servit acest desert traditional. A taiat prajitura in bucatele si le-a copt. Apoi peste ele a pus azuki.  Azuki este un fel de planta, din familia fasolii, ce are boabele mici si dulci. Este unul din cele mai populare deserturi japoneze dar totodata este si scump. Azuki este numit Rubinul Asiei. Eu mai mancasem odata niste cornuri cu azuki si nu am stiut exact ce e. Gustul nu prea e pe placul meu, e un pic fainoasa, si nu prea dulce. Parca ii lipseste ceva, insa cum japonezii adora mancarea fara gust, aceasta fasola e pe gustul lor.
Cu acest episod am mai marcat una din traditiile de An nou in Japonia. Asta dupa ce marti am aflat ca biletul pe care l-am tras, biletul ce imi prezice anul, e unul din cele mai rare bilete. Cu toate ca imi spune ca voi avea un an bun, si nu foarte bun, acest bilet,spune despre posesorul lui ca este o persoana speciala, aparte. In acel manunchi de betisoare ce iti spun ce fel de an o sa ai, e unul singur ca cel pe care l-am tras eu.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare