12:Convenience Store
Am incercat sa imi dau seama cum am putea numii magazinele astea in Romania, dar ne-am pierdut toate cuvintele. Posibil ca proprietarii le-ar numii supermarket dar eu cred ca aste e evolutia alimentarei. Daca nu am fi uitat la le numim dupa numele romanesti, astazi asta ar fi fost o alimentara.
Convenience store-urile japoneze, ca si cele americane (ca de la ei au luat modelul) sunt niste magazine mici, de cartier, ce se afla fie intr-un spatiu intr-o cladire, fie intr-o cladire proprie, de dimensiunea unei statii de benzina.
In aceste magazine gasesti de toate: de la sucuri si apa, la bauturi calde, snacks-uri, dulciuri, inghetata, ziare, mancare gatita si semipreparata dar si detergenti si produse cosmetice, pixuri si produse de papetarie. In interiorul magazinului exista wc pentru clienti, ATM, xerox si se pot platii facturi si trimite scrisori. Unele dinte ele mai au imprimante pentru fotografii, incarcatoare universale, vanzari bilete evenimente si daca cumperi mancare deja preparata ti-o poti incalzii la cuptoarele lor cu microunde.
Cel mai raspandit lant de magazine de acest fel, din Japonia este 7-Eleven (aproximativ 12 500 de magazine), urmat de Lawson (in jur de 9 500 de magazine), Family Mart - preferatul meu (7 600 de magazine), Circle K, Daily Yama, Mini Stop si AmPm. Eu am langa camin un Circle K, e deschis non-stop si gasesti mai de toate in el. Ce-i drept, e mai scump decat in magazin alimentar mare, insa e foarte la indemana. Cam toate magazilele astea sunt la fel. Inclusiv mancarea gatitat de la casa (piu pajit, cartofi prajiti, hot-dog) e cam aceasi peste tot, variind putin. Family Mart are niste snack-uri dulci facute de ei, ca pufuletii glazurati cu capsuni sau ciocolata ce sunt foarte buni si foarte ieftini, in schimb eu la categoria fried chicken au pulpa nu piept ca celalalte magazine. Lawson are niste bucatele de pui umplute cu cascaval sau sos picant, iar Circle K are un hotdog pe bat, imbracat intr-un aluat de paine.
Mie imi plac mult aceste magazine si mi-ar place sa le vad cat de curand si la noi. Citisem pe net ca 7-Eleven vrea sa cumpere reteaua de mic.ro. Sa vedem daca o sa mearga.
Pe curand...
Convenience store-urile japoneze, ca si cele americane (ca de la ei au luat modelul) sunt niste magazine mici, de cartier, ce se afla fie intr-un spatiu intr-o cladire, fie intr-o cladire proprie, de dimensiunea unei statii de benzina.
In aceste magazine gasesti de toate: de la sucuri si apa, la bauturi calde, snacks-uri, dulciuri, inghetata, ziare, mancare gatita si semipreparata dar si detergenti si produse cosmetice, pixuri si produse de papetarie. In interiorul magazinului exista wc pentru clienti, ATM, xerox si se pot platii facturi si trimite scrisori. Unele dinte ele mai au imprimante pentru fotografii, incarcatoare universale, vanzari bilete evenimente si daca cumperi mancare deja preparata ti-o poti incalzii la cuptoarele lor cu microunde.
Cel mai raspandit lant de magazine de acest fel, din Japonia este 7-Eleven (aproximativ 12 500 de magazine), urmat de Lawson (in jur de 9 500 de magazine), Family Mart - preferatul meu (7 600 de magazine), Circle K, Daily Yama, Mini Stop si AmPm. Eu am langa camin un Circle K, e deschis non-stop si gasesti mai de toate in el. Ce-i drept, e mai scump decat in magazin alimentar mare, insa e foarte la indemana. Cam toate magazilele astea sunt la fel. Inclusiv mancarea gatitat de la casa (piu pajit, cartofi prajiti, hot-dog) e cam aceasi peste tot, variind putin. Family Mart are niste snack-uri dulci facute de ei, ca pufuletii glazurati cu capsuni sau ciocolata ce sunt foarte buni si foarte ieftini, in schimb eu la categoria fried chicken au pulpa nu piept ca celalalte magazine. Lawson are niste bucatele de pui umplute cu cascaval sau sos picant, iar Circle K are un hotdog pe bat, imbracat intr-un aluat de paine.
Mie imi plac mult aceste magazine si mi-ar place sa le vad cat de curand si la noi. Citisem pe net ca 7-Eleven vrea sa cumpere reteaua de mic.ro. Sa vedem daca o sa mearga.
Pe curand...
Comentarii
Trimiteți un comentariu