Treceți la conținutul principal

13: Asigurarea medicala

Nu stiu daca am apucat sa va spun despre asigurarile medicale in Japonia si nici nu am gasit vre-un articol cu un nume ce sa imi aminteasca ca as fi scris despre asa ceva.
In septembrie, cand am ajuns aici a trebuit sa imi fac un fel de buletin pentru cetatenii straini si asigurare. Asigurarea inseamna 1000 de yeni (10 euro) pe luna si acopera 70% din costuri. Asigurarea acopera de la simpla vizita la doctor, pana la spitalizare si operatii dar si dentist, ceea ce nu e acopeit in Romania.Asigurarea nu se aplica in cazul operatiilor estetice. Waseda University acopera ceilalti 30% din asigurare. Completezi un formular si atasezi chitanta si in trei luni iti vireaza banii in cont.
In septembrie, cand mi-am facut asigurarea am primit 6 cecuri, pentru primiele 6 luni de sedere. Ultiimul cec l-am platit in febrarie. Deci in martie trebuia sa mergem din nou sa semnam ceva si sa primim cecurile pe urmatoarele 6 luni. Sau cel putin asa am inteles eu la orientari...
Luni am plecat la primarie (acolo se fac asigurarile) cu Morgan sa vedem cum sta treaba. Eram un pic morcoviti pentru ca eu nu stiu japoneza incat sa port o discutie iar Morgan nu era sigur ca poate duce discutia la capat. Primaria este cam la jumatate de ora de mers pe jos sau vreo 20 de minute cu trenul (pentru ca trebuie sa schimbi 3 trenuri pentru 4 statii).
In primarie era coada de pe lume insa fiecare isi vedea de locul lui. Tragi biletel pentru ghiseul la care ai nevoie si iti astepti randul (ca la E-ON in Bacau numai ca aici nu incepe nimeni scandalul ca se sta prea mult la rand). Erau 6 oameni in fata noastra deci am steptat cam 20 de minute. Am ajuns la ghiseu si am incercat sa explicam in japoneza si in engleza ceea ce vrem. Am primit un raspus la care nu ne asteptam. Pe martie, aprilie si mai sunteti scutiti de plata asigurarii. Noile cecuri vor veni in luna mai, sau iunie pentru urmatorul an (adicap ana in februarie). Adica sistemul lor medical merge foarte bine, serviciile medicale sunt foarte ok si nici nu platesc trei luni? Pai la ei cum se poate si la noi nu?
Pe curand...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Balada câcatului moțat

Mărgineanu spunea: Viața e ca părul din cur, scurtă și plină de căcat.

Balada câcatului moțat este una din primele poezii pe care le-am învățat când eram mic. Nu știu dacă era chiar așa, cum o voi scrie mai jos. Ceea ce voi scrie este o combinație din două variante pe care le-am găsit pe net, o variantă ce seamănă cu ceea ce știam eu.

A fost odată un căcat
Micuț obraznic și moțat
Și îl stimau căcații toți
Căci el era cel mai cu moț
Dar într-o zi
Un câine mic şi pricăjit,
S-a dat la el şi... la halit.
A stat un pic, l-a rumegat
Şi l-a făcut din nou căcat.
Era micuţ şi fără moţ.
Râdeau de el căcaţii toţi.

Morala...
Să nu fi mare şi moţat,
Că o s-ajungi din nou căcat.

Pe curând...

M-a facut mama model

Nu mai e un secret ca m-am transforat anul asta. Am slabit 20 si ceva de kilograme, am inceput sa alerg, intr-un final am mers si la sala. Cu alte cuvinte mi-am schimbat modul de viata. Pe langa asta, multe alte lururi s-au schimbat in 2016, an ce a fost destul de pin si de greu pentru mine. Exista doua persoane ce sunt responsabile pentru schimbarile astea si ele sunt Alice si Andrei. Fara cei doi de A nu reuseam sa fiu aici, acum, asa. Stiu ca nu vor lauri insa si-i merita si le multumesc enorm pentru impulsionare, ajutor si incredere. Anul trecut, in articolul ,deja traditional de anul nou, imi doream ca in 2016 sa am grija de imaginea mea, sa slabesc si sa merg la sala. S-au intamplat astea insa lupta nu e terminata. Mai am de dat jos, mai am de modelat. Si de aceea pentru 2017, continui jocul asta al narcisismului si imi doresc sa devin mai increzator in mine, mai focusat pe problemele mele, mai egoist cu timpu meu liber si mai atent cu mine. Ca sunt multe cicatrici ce trebuiesc…

Fluturele monarh si fluturele vice-rege

Fluturele monarh este cea mai raspandita specie de fluturi din America de Nord. Traiesc 8 luni, masculii mor dupa imperechere iar femelele dupa depunerea larvelor. Pana sa se transforme in fluturi se hranesc cu planta unde au fost depuse ouale, laptele cainelui (sau iarba fiarelor), o planta ce ii ajute sa se transforem in omide colorate, sa isi creeze un cocon puternic si sa ajunga fluturi. Planta cu care se hranesc contine substante toxice pentru vertrebrate, de aceea pasarile nu ii mananca.
Fluturele vice-rege, seamana izbitor cu cel monarhm doar ca are doua buline negre pe spatele aripilor. El nu este toxic, dar pentru ca seamana atat de mult cu monarhul, pasarile se feresc sa il manance.
Din aceasta poveste a naturii putem trage multe concluzii sau crea chiar fabule....
Pe curand...