13: Asigurarea medicala

Nu stiu daca am apucat sa va spun despre asigurarile medicale in Japonia si nici nu am gasit vre-un articol cu un nume ce sa imi aminteasca ca as fi scris despre asa ceva.
In septembrie, cand am ajuns aici a trebuit sa imi fac un fel de buletin pentru cetatenii straini si asigurare. Asigurarea inseamna 1000 de yeni (10 euro) pe luna si acopera 70% din costuri. Asigurarea acopera de la simpla vizita la doctor, pana la spitalizare si operatii dar si dentist, ceea ce nu e acopeit in Romania.Asigurarea nu se aplica in cazul operatiilor estetice. Waseda University acopera ceilalti 30% din asigurare. Completezi un formular si atasezi chitanta si in trei luni iti vireaza banii in cont.
In septembrie, cand mi-am facut asigurarea am primit 6 cecuri, pentru primiele 6 luni de sedere. Ultiimul cec l-am platit in febrarie. Deci in martie trebuia sa mergem din nou sa semnam ceva si sa primim cecurile pe urmatoarele 6 luni. Sau cel putin asa am inteles eu la orientari...
Luni am plecat la primarie (acolo se fac asigurarile) cu Morgan sa vedem cum sta treaba. Eram un pic morcoviti pentru ca eu nu stiu japoneza incat sa port o discutie iar Morgan nu era sigur ca poate duce discutia la capat. Primaria este cam la jumatate de ora de mers pe jos sau vreo 20 de minute cu trenul (pentru ca trebuie sa schimbi 3 trenuri pentru 4 statii).
In primarie era coada de pe lume insa fiecare isi vedea de locul lui. Tragi biletel pentru ghiseul la care ai nevoie si iti astepti randul (ca la E-ON in Bacau numai ca aici nu incepe nimeni scandalul ca se sta prea mult la rand). Erau 6 oameni in fata noastra deci am steptat cam 20 de minute. Am ajuns la ghiseu si am incercat sa explicam in japoneza si in engleza ceea ce vrem. Am primit un raspus la care nu ne asteptam. Pe martie, aprilie si mai sunteti scutiti de plata asigurarii. Noile cecuri vor veni in luna mai, sau iunie pentru urmatorul an (adicap ana in februarie). Adica sistemul lor medical merge foarte bine, serviciile medicale sunt foarte ok si nici nu platesc trei luni? Pai la ei cum se poate si la noi nu?
Pe curand...

Comentarii

Postări populare