Treceți la conținutul principal

In Hanakoganei Station

Prin septembrie am scris un articol despre linia de tren pe care o folosesc insa zilele trecute m-am gandit sa filmez cand vine trenul in statie. Compania care detine linia pe care merg eu se numeste Seibu si este una din companiile private. A fost cunoscuta ca si Linia Galbena, pentru trenurile din seria 100, trenuri ce au fost folosite de la inceputul aparitiei liniei pana in anii 90 cand au aparut trenurile 20000, argintii cu o dunga albastra. Noile trenuri, 30000 numite si Smile Trans sunt albe cu o dunga de diferite noante de albastru. In momentul de fata toate cele trei tipuri de tren functioneaza, plus un tren limited-express.
In cele doua filmulete puteti vedea un tren din prima categorie, tren cu care se intampla sa merg cel mai des (pentru ca le folosesc pentru express- unde uzajul e mai mic) iar in al doilea filmulet un tren nou, cu care imi doresc sa merg de fiecare data.
Trenurile au aer conditionat (toate) insa cu cat sunt mai noi au afisaj deasupra uselor cu staia ce urmeaza. Cele vechi au un carton cu satiile, cele argintii au un mic ecran pe care se deruleaza in japoneza si in engelza statia ce urmeaza, in timp ce cele noi au doa monitoare, unul cu statiile si timpul in care ajungi in fiecare statie si celalalt cu reclame. Banchetele sunt plusate si iarna sunt incalzite. In capete de vagon sunt locuri special destinate pentru persoanele bonave, batrani si femei insarcinate.
Fiecare statie se anunta in japoneza si in engleza inainte de a ajunge dar si dupa ce ai plecat din statie te anunta ce statie urmeaza. Inainte de a ajunge este anuntata statia in care ajungi dar si statia in care opreste apoi.
In filmulete puteti vedea cum se asteapta elegant in linie venirea trenului si nu se imbulzeste nimeni ca in Romania. Mai intai se asteapta sa iasa cei ce au de iesit si apoi sa intra. Daca esti in tren si esti in dreptul usii si blochezi accesul celor ce vor da iasa, iesi si tu pentru a putea facilita traficul, apoi intri la loc.
Trenurile au 8 sau 10 vagoane, cu cate 3 sau 4 usi fiecare.
Vreau sa fac precizarea, pentru cei ce nu stiu, ca trenurile interne in Tokyo arata ca niste metrouri si vin cu o regularitate de 3 minute, insa categorii diferite. Un express, de exemplu, vine odata la 9 minute. (Local, semi-express, express la fiecare 3 minute). Nu aceste trenuri sunt cele care au intarziere 3 minute pe an (in comparatie cu 3 ani pe an in Romania), acelea sunt Shinkansenurile, trenurile de mare viteza ce circula intre orase, pe distante mari si sunt scumpe in draci. Trenurile din interiorul unui oras, sunt locatiile favorite de sinucigasi, si de aceea apar deseori intarzieri.
Vreau sa fac precizarea ca filmuletele sunt filmate cu telefonul, oarecum pe ascuns, pentru ca de obicei lumea se uita chioras la tine daca filmezi

video
Pe curand...

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Balada câcatului moțat

Mărgineanu spunea: Viața e ca părul din cur, scurtă și plină de căcat.

Balada câcatului moțat este una din primele poezii pe care le-am învățat când eram mic. Nu știu dacă era chiar așa, cum o voi scrie mai jos. Ceea ce voi scrie este o combinație din două variante pe care le-am găsit pe net, o variantă ce seamănă cu ceea ce știam eu.

A fost odată un căcat
Micuț obraznic și moțat
Și îl stimau căcații toți
Căci el era cel mai cu moț
Dar într-o zi
Un câine mic şi pricăjit,
S-a dat la el şi... la halit.
A stat un pic, l-a rumegat
Şi l-a făcut din nou căcat.
Era micuţ şi fără moţ.
Râdeau de el căcaţii toţi.

Morala...
Să nu fi mare şi moţat,
Că o s-ajungi din nou căcat.

Pe curând...

M-a facut mama model

Nu mai e un secret ca m-am transforat anul asta. Am slabit 20 si ceva de kilograme, am inceput sa alerg, intr-un final am mers si la sala. Cu alte cuvinte mi-am schimbat modul de viata. Pe langa asta, multe alte lururi s-au schimbat in 2016, an ce a fost destul de pin si de greu pentru mine. Exista doua persoane ce sunt responsabile pentru schimbarile astea si ele sunt Alice si Andrei. Fara cei doi de A nu reuseam sa fiu aici, acum, asa. Stiu ca nu vor lauri insa si-i merita si le multumesc enorm pentru impulsionare, ajutor si incredere. Anul trecut, in articolul ,deja traditional de anul nou, imi doream ca in 2016 sa am grija de imaginea mea, sa slabesc si sa merg la sala. S-au intamplat astea insa lupta nu e terminata. Mai am de dat jos, mai am de modelat. Si de aceea pentru 2017, continui jocul asta al narcisismului si imi doresc sa devin mai increzator in mine, mai focusat pe problemele mele, mai egoist cu timpu meu liber si mai atent cu mine. Ca sunt multe cicatrici ce trebuiesc…

Fluturele monarh si fluturele vice-rege

Fluturele monarh este cea mai raspandita specie de fluturi din America de Nord. Traiesc 8 luni, masculii mor dupa imperechere iar femelele dupa depunerea larvelor. Pana sa se transforme in fluturi se hranesc cu planta unde au fost depuse ouale, laptele cainelui (sau iarba fiarelor), o planta ce ii ajute sa se transforem in omide colorate, sa isi creeze un cocon puternic si sa ajunga fluturi. Planta cu care se hranesc contine substante toxice pentru vertrebrate, de aceea pasarile nu ii mananca.
Fluturele vice-rege, seamana izbitor cu cel monarhm doar ca are doua buline negre pe spatele aripilor. El nu este toxic, dar pentru ca seamana atat de mult cu monarhul, pasarile se feresc sa il manance.
Din aceasta poveste a naturii putem trage multe concluzii sau crea chiar fabule....
Pe curand...