In Hanakoganei Station
Prin septembrie am scris un articol despre linia de tren pe care o folosesc insa zilele trecute m-am gandit sa filmez cand vine trenul in statie. Compania care detine linia pe care merg eu se numeste Seibu si este una din companiile private. A fost cunoscuta ca si Linia Galbena, pentru trenurile din seria 100, trenuri ce au fost folosite de la inceputul aparitiei liniei pana in anii 90 cand au aparut trenurile 20000, argintii cu o dunga albastra. Noile trenuri, 30000 numite si Smile Trans sunt albe cu o dunga de diferite noante de albastru. In momentul de fata toate cele trei tipuri de tren functioneaza, plus un tren limited-express.
In cele doua filmulete puteti vedea un tren din prima categorie, tren cu care se intampla sa merg cel mai des (pentru ca le folosesc pentru express- unde uzajul e mai mic) iar in al doilea filmulet un tren nou, cu care imi doresc sa merg de fiecare data.
Trenurile au aer conditionat (toate) insa cu cat sunt mai noi au afisaj deasupra uselor cu staia ce urmeaza. Cele vechi au un carton cu satiile, cele argintii au un mic ecran pe care se deruleaza in japoneza si in engelza statia ce urmeaza, in timp ce cele noi au doa monitoare, unul cu statiile si timpul in care ajungi in fiecare statie si celalalt cu reclame. Banchetele sunt plusate si iarna sunt incalzite. In capete de vagon sunt locuri special destinate pentru persoanele bonave, batrani si femei insarcinate.
Fiecare statie se anunta in japoneza si in engleza inainte de a ajunge dar si dupa ce ai plecat din statie te anunta ce statie urmeaza. Inainte de a ajunge este anuntata statia in care ajungi dar si statia in care opreste apoi.
In filmulete puteti vedea cum se asteapta elegant in linie venirea trenului si nu se imbulzeste nimeni ca in Romania. Mai intai se asteapta sa iasa cei ce au de iesit si apoi sa intra. Daca esti in tren si esti in dreptul usii si blochezi accesul celor ce vor da iasa, iesi si tu pentru a putea facilita traficul, apoi intri la loc.
Trenurile au 8 sau 10 vagoane, cu cate 3 sau 4 usi fiecare.
Vreau sa fac precizarea, pentru cei ce nu stiu, ca trenurile interne in Tokyo arata ca niste metrouri si vin cu o regularitate de 3 minute, insa categorii diferite. Un express, de exemplu, vine odata la 9 minute. (Local, semi-express, express la fiecare 3 minute). Nu aceste trenuri sunt cele care au intarziere 3 minute pe an (in comparatie cu 3 ani pe an in Romania), acelea sunt Shinkansenurile, trenurile de mare viteza ce circula intre orase, pe distante mari si sunt scumpe in draci. Trenurile din interiorul unui oras, sunt locatiile favorite de sinucigasi, si de aceea apar deseori intarzieri.
Vreau sa fac precizarea ca filmuletele sunt filmate cu telefonul, oarecum pe ascuns, pentru ca de obicei lumea se uita chioras la tine daca filmezi
Pe curand...
In cele doua filmulete puteti vedea un tren din prima categorie, tren cu care se intampla sa merg cel mai des (pentru ca le folosesc pentru express- unde uzajul e mai mic) iar in al doilea filmulet un tren nou, cu care imi doresc sa merg de fiecare data.
Trenurile au aer conditionat (toate) insa cu cat sunt mai noi au afisaj deasupra uselor cu staia ce urmeaza. Cele vechi au un carton cu satiile, cele argintii au un mic ecran pe care se deruleaza in japoneza si in engelza statia ce urmeaza, in timp ce cele noi au doa monitoare, unul cu statiile si timpul in care ajungi in fiecare statie si celalalt cu reclame. Banchetele sunt plusate si iarna sunt incalzite. In capete de vagon sunt locuri special destinate pentru persoanele bonave, batrani si femei insarcinate.
Fiecare statie se anunta in japoneza si in engleza inainte de a ajunge dar si dupa ce ai plecat din statie te anunta ce statie urmeaza. Inainte de a ajunge este anuntata statia in care ajungi dar si statia in care opreste apoi.
In filmulete puteti vedea cum se asteapta elegant in linie venirea trenului si nu se imbulzeste nimeni ca in Romania. Mai intai se asteapta sa iasa cei ce au de iesit si apoi sa intra. Daca esti in tren si esti in dreptul usii si blochezi accesul celor ce vor da iasa, iesi si tu pentru a putea facilita traficul, apoi intri la loc.
Trenurile au 8 sau 10 vagoane, cu cate 3 sau 4 usi fiecare.
Vreau sa fac precizarea, pentru cei ce nu stiu, ca trenurile interne in Tokyo arata ca niste metrouri si vin cu o regularitate de 3 minute, insa categorii diferite. Un express, de exemplu, vine odata la 9 minute. (Local, semi-express, express la fiecare 3 minute). Nu aceste trenuri sunt cele care au intarziere 3 minute pe an (in comparatie cu 3 ani pe an in Romania), acelea sunt Shinkansenurile, trenurile de mare viteza ce circula intre orase, pe distante mari si sunt scumpe in draci. Trenurile din interiorul unui oras, sunt locatiile favorite de sinucigasi, si de aceea apar deseori intarzieri.
Vreau sa fac precizarea ca filmuletele sunt filmate cu telefonul, oarecum pe ascuns, pentru ca de obicei lumea se uita chioras la tine daca filmezi
foarte interesant blogul tău!
RăspundețiȘtergerekeep up the good work!
multumesc mult Marian!
Ștergere