Kaki

Am vazut prima data fructul asta anul trecut pe vremea asta. Am crezut initial ca sunt rosii cubice. Asta dupa ce citisem pe net ca japonezii au pepeni cubici. Apoi am vazut un copac in care cresteau dar niciodata nu mi-am cumparat. Apoi o cunostiinta care e in Italia a postat o poza eu ele pe facebook si a zis ca nu ii plac. Am fost curios si mi-am cumparat si eu una.
Prima reactie a fost oaua la textura. Ma asteptam la ceva mai moale insa textura mi-a adus aminte de para. La gust seama cu o combinatie de para cu morcov. Multi zic ca seama cu mango cu morcov sau piersica cu morcov sau chiar pruna. E foarte bun insa nu stiu daca am avut o reactie alergica de la el sau de la altceva. La jumatate de ora dupa ce l-am mancat a inceput sa ma manance pielea insa nicio iritatie.
Frucutul creste si se cultiva foate mult in tarile asiatice: China, Korea, Japonia dar si in Israle si Iran. La noi in Europa se cultiva in Italia insa se mai gaseste si  in Mexic, Brazilia, Australia si Noua Zeelanda. In Grecia antica era numita Para zeilor pentru ca contine vitamina C, fier, potasiu, magneziu, calciu si beta caronen si consumul micsoreala sansele de artero-scleroza si atac de cord.
Fructul este mancat proaspat insa este forarte popular uscat in tarile asiatice. In Korea se foloseste la crearea de condimente si otet iar in China se face gem.
Lemnul copacului este un lemn tare insa casant de aceea este greu de utilizat. Mobilierul clasei sociale inalte din China si Japonia e facut din acest lemn tocmai pentru ca este scump din cauza manoperei.
Eu o sa-l mai incerc odata sa vad daca am alergie la el. Daca nu sunt alergic o sa imi mai cumpar pentru ca imi place mult, insa daca am alergie la el, nu o sa-l mai consum.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare