Expozitie despre Romania

De vreo noua ani, Societatea de muzica Romano-Japoneza organizeaza un festival de muzica clasica pentru tineri, ce are ca marele premiu o excursie in Romania (sponsorizata de Turci, ca noi nu avem bani pentru cultura). Pe lang festivalul de muzica ce se tine in sala de specacole dint-o Casa de Cultura din Tokyo, mai exista si o expozitie despre Romania, expozite realizata de Reiko Lin Kawakami, o japoneza indragostita de Romania, ce a locuit mult timp la noi, in special in Iasi. Ceea ce face Reiko acolo e voluntariat si porneste din dragostea ei pentru Romania. Sa stai cinci zile si sa promovezi o tara micuta, uitata de lume pentru ca te leaga
povesti, e lucru mare. Ministerul Turismului doarme iar Ambasada nu are bani sa ajute. Cele cateva postere cu Romania, patate de rugina sau rupte, de pe vremea lui Agathon si niste pliante antice e tot ce au putut oferi. Ceea ce nu inteleg guvernantii nostrii, e ca prin turism putem castiga mult iar turism nu inseamna un logo de tara si reclame la Eurosport ci fonduri la ambasede pentru a promova tara la diferite activitati ca aceasta, emisiuni televizate sau panouri publicitare. Anul trecut 10 000 de japonezi au fost in Romania. Poate ca pare un numar mare, insa in Italia au fost 35 000 si Ungaria 20 000. Din cauza numarului mic de vizitatori, editurile nu scot ghiduri despre Romania, si  o pun la un loc cu alte tari ce nu sunt foarte populare sau in ghiduri pe zone, gen Marea Neagra sau Europa Centrala si de Est. Si numarul ala de 10 000 de vizitatori se datoreaza oamenilor ce promoveaza Romania voluntar.

In una din zilele expozitiei am fost si eu acolo. Am vrut sa dau o mana de ajutor cu ce se poate si am venit imbracat in ie (camesa - cica se zice la brabati, insa japonezii o stiu de ie), mi s-a dat un clop in cap si am pozat ca maimuta cu cei cativa vizitatori ce au venit. Cum nu vorbesc japoneza, rolul meu a fost de exponat viu, intre toate celalalte exponate de acolo.

Asa am aflat ca, pe langa vin, in Japonia se mai exporta:
- produse Gerovital (Farmec)
- bere Ursus (ce se vinde doar la lada, la resturante - din pacate),
- miere de albine ce cred ca e o afacere de succes. Japonezii sunt mancatori de miere insa ei nu prea produc. De aceea se importa mult din alte tari. Borcanul de 300 de mg se vinde cu 1500 de yeni (cam 12 euro) si exista o tantica ce face mileuri, veste din macrame si alte accesorii ce costa o mica avere. O vesta pentru copii, din mileu, costa 54 000 yeni, adica cam 500 de euro. Asa ca scoteti mileurile de pe televizor, maese si biblioteca, deschideti un site si vindeti-le aici ca e afacere buna.


Am plecat de acolo cu o bucurie in suflet, ca exista oameni ce iubesc tara noastra mai mult decat o facem noi dar si cu un gust amar pentru ca nu avem policieni capabili sa faca ceva ce nu are un efect imediat, dar fara de care nu se poate.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare