The Hogwarts Library + Harry Potter: The Prequel

The Hogwarts Library este unul din numele sub care sunt adunate cele trei carti adiacente Universului Harry Potter. Aceste trei carti mai sunt numite si "Harry Potter Comanion Book" si pana in prezent sunt publicate trei carti, autoara precizand ca in 2014 o sa mai apara si o a patra.
M-am decis sa citesc aceste brosurele pentru ca simt lipsa romanelor Harry Potter. Am incercat sa citesc seria de romane James Potter, insa abia am terminat prima carte. Apoi am incercat sa imi alin dorul cu noile romane ale autoarei, insa nu am gasit ceea ce cautam (detalii aici si aici.). Posibil ca ii este si ei greu sa o ia de la capat, dupa cat suflet a pus in aceasta serie. Suplimentul asta de carticele demonsteaza acest lucru.
Prima carte din seria Hogwards Library e "Fantastic Beasts and Where to Find Them", ce se vrea sa fie un manual de la scoala, scris de Newt Scamander, cu o prefata de Dumbledore. Autoarea ne ofera cartea lui Harry Potter pe care o imparte cu Ron si pe marginea careia, din cand in cand, apar notite facute de cei doi, sau mesaje scrise in timpul orelor, cand se pliciseau. Ideea de o a face cartea ca si cum ar fi deja folosita si nu de oricine, ci char de personajul principal, e foarte simpatica.
Manualul e structurat intr-o biografia a autorului, o prefata de Dumbledore, o scurta (aici cei doi am scris cu pixul ca e minciuna) istorie a monstrilor fantastici si apoi o lista a acesto creaturi, sortata alfabetic. In lista sub numele fiecarei creaturi aflam gradul de periculozitate, stabilit de MOM (Ministry of Magic). Printre creaturi, aflam mai multe despre: Dragoni, Gnomi, Pixie, far si alte creaturi despre care se vorbeste in romane si unele despre care si noi incuiatii stim: ca Zanele magice sau Yetti.
M-am amuzat copios cand am citit carticica.

A doua carte din serie este "Quidditch Through the Ages" ce se vrea sa fie o carte imprumutata de la biblioteca de catre Harry Potter. In introducere, autorul volulmului ne spune ca J.K. Rowling i-a propus publicarea acestei carti in lumea incuiatilor. Aici descopar ca de fapt asta se vrea sa fie acest volum de carti - chipurile cartile de la Hogwards publicate de catre autoare cu acordul vrajitorilor.
Quidditch Through the Ages este o istorie a celebrului sport practicat de vrajitori (la noi tradus vashat) din cele mai vechi timpuri, pana in zilele noastre.
Cartea prezinta evolutia jocului, regulile dar si cateva miscari celebre ce sunt folosite de portari pentru a apara portile.
Tot in carte afam mai multe despre Hotoaica aurie, despre care aflasem in cartea precedenta ca este inspirata dintr-o pasare magica ce e rotunda cu aripi mici si greu de prins. Pentru ca vrajitorii se amuzau si se intreceau sa prinda pasarea si pentru ca hotoaica e protejata prin lege, a fost introdusa aceasta minge magica ca element in jocul de vashat.
Cartea asta mi s-a parut un pic mai plictisitoare decat precedenta, insa am apreciat mult imaginatia de care a dat dovada cand a inventat acest joc si mai ales acum, cand l-a explicat etapa cu etapa.

Volumul The Tales of Beedle the Bard, e singurul volum din Biblioteca Hogwarts tradus la noi si asta pentru ca a aparut dupa sfarsitul seriei Harry Potter si posibil ca cei de la editura s-au gandit sa mai faca un ban. Cartea se vrea o culegere de povesti pentru copiii de vrajitor tradusa in limba moderna de Hermione, cu notite de Dumbledore, scrisa pentru J. K. Rowling.
Cartea cuprinde cateva povesti, iar dupa fiecare poveste exista un comentariu lung cam cat povestea in care Dumbledore bate campii iar la acel comentariu, exista note de subsol se ofera explicatii in plus cititorului incuiat ce nu stie ce vorbeste Dumbledore acolo.
Mie, volumul de fata, mi s-a parut tras de par. Daca primele doua mi-au placut, pe asta l-am citit cu greu. Povestile sunt stupide si par scrise de cineva fara talent. Notele lui Dumbledore mi se par scrise cu prea mult zel, iar notele de subsol par puse doar pentru a arata ca J.K., e de fapt foarte  in tema cu lumea vrajitorilor.
Astuia i-am dat 4 stele din 5, se putea mai bine.

Harry Potter - The Preguel este un text de patru pagini postat pe site-ul persoanal de catre autoarea seriei Harry Potter. La finalul celor patru pagini, pagini ce ii prezinta pe parintii lui Harry, impreuna cu Sirius, cu ceva ani inainte de nasterea lui Harry, autoarea ne spuen ca textul face parte dintr-un prequel pe care nu intentioneze sa-l scrie, dar care a facut-o sa se simta bine.
Eu cred ca putea sa publice un astfel de roman, mai ales ca vremurile acelea erau destul de tulburi, cu Cap de Mort in plina putere.

M-am bucurat mult sa imi gadil folderul cu amintiri despre Harry Potter si m incapatanez sa cred ca s-a terminat.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare