duminică, 10 martie 2013

Praful galben


In urma cu  cateva ore m-am uitat pe geam si am vazut ceva ce nu mai vazusem niciodata. Parca se intorsese lumea cu fundul in sus, si in loc de cer era nisip. Cerul avea o culoare aurie, nisipie si vantul batea puternic. Mi-am strans repede rufele de la uscat si am facut cateva poze. Numai bine cat sa fac o criza de alergie. Era praf peste tot. Se auzeau alarme de pompieri si salvare.
Am postat o poza cu cerul pe facebook si la scurt timp am primit si raspunsul de la Roman. Furtunile de praf galben sunt o problema ce afecteaza Asia-Pacific primavara. Praful vine din China, din desertul Mongoiliei si este zburat si imparsitat deasura chinei, Koreiei sau a Japoniei. Nu imi amintesc sa fi vazut o astfel de furtuna anul trecut, si sincer asta a fost spectaculoasa.
Da, sunt cu nasul infundat, am luat Claritine si abia mai respir dar pot spune ca am vazut ceva despre care parca auzisem la o ora de geografie in scoala.
Pentru mai multe informatii despre Asian Dust, aici, un articol de pe wikipedia.
Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (228) de-ale mele (177) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)