Praful galben


In urma cu  cateva ore m-am uitat pe geam si am vazut ceva ce nu mai vazusem niciodata. Parca se intorsese lumea cu fundul in sus, si in loc de cer era nisip. Cerul avea o culoare aurie, nisipie si vantul batea puternic. Mi-am strans repede rufele de la uscat si am facut cateva poze. Numai bine cat sa fac o criza de alergie. Era praf peste tot. Se auzeau alarme de pompieri si salvare.
Am postat o poza cu cerul pe facebook si la scurt timp am primit si raspunsul de la Roman. Furtunile de praf galben sunt o problema ce afecteaza Asia-Pacific primavara. Praful vine din China, din desertul Mongoiliei si este zburat si imparsitat deasura chinei, Koreiei sau a Japoniei. Nu imi amintesc sa fi vazut o astfel de furtuna anul trecut, si sincer asta a fost spectaculoasa.
Da, sunt cu nasul infundat, am luat Claritine si abia mai respir dar pot spune ca am vazut ceva despre care parca auzisem la o ora de geografie in scoala.
Pentru mai multe informatii despre Asian Dust, aici, un articol de pe wikipedia.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare