Ritual de purificare

Acum o saptamana am surprins de pe balconul camerei mele de camin un ritual de purificare shintonist. Se pare ca era un ritual facut inainte de construirea unei case. Am urmarit fascinat de la inceput, de cand calugarul a inceput sa moneteze altarul, insa filmuletul pe care o sa-l vedeti in finalul articolului e momentul final.
Initial am crezut ca e un agicultor ce isi monteaza un stand de fructe si legume. E ceva comun in suburbii sa se vanda astfel de lucuri la fiecare colt de strada, improvizat, fie pe un stand, ori o patura sau intr-un portbagaj, Insa pe masura ce se construia altarul mi-am dat seama ca o sa fie un ritual, iar pantalnii turcoaz ai calugarului mi-au dat de gandit. Sigur un om simplu nu ar fi purtat pantaloni asa deschisi la culoare. Am avut confirmarea in momentul in care a inceput sa puna ciucurii de hartie pe sfoara ce se indindea intre cele 4 maldite debambus. Apoi calugarul s-a dus la masina, si-a pus pelerina si paralia in cap si au asteptat familia sa vina. In timpul acesta, inginerul se plimba agale dintr-o parte in alta, vorbind la telefon
Si la noi, in crestinism exista astfel de ritualuri. Preotul sfinteste casa, terenul, masina sau ce mai doresti tu, insa si pe santier se pune in varful constructiei o ramura de brad sau o cruce, pentru trainicirea constructiei.
Insa un ritual shinto nu prea am vazut si am inteles si de la prietenii de la Japonia Noastra ca sunt norocos ca am surprins asa ceva.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare