Melcisori cu somon

Zilele trecute mi se facuse pofta de paste cu ton. Toata lumea stie reteta, e simpla si eficenta. Insa am intamplinat niste probleme la supermarket: nu mi-am dat seama care e conserva de ton (scria doar in japoneza) si nu am gasit bulion, iar mie sucul de rosii nu imi place sa-l pun decat in supa de rosii sau sa il beau. Asa ca am improvizat si am cumparat o conserva de somon, pentru ca era singura conserva in engleza,  ce nu avea boade de porumb sau sos de maioneza iar in loc de bulion am folosit sos de soia cu legume.
Reteta e ususoara si pastele au iesit foarte bune:
Pentru paste: se pune apa cu o picatura de ulei de masline si sare la fiert. Cand apa fierbe se pun pastele peste, se acopera si se lasa sa fiarba durata ce scrie pe ambalaj. Eu mi-am cumparat melcisori, insa nu cred ca au fost cea mai buna alegere, cred ca spiralele ar fi mers mult mai bine. Apropo, sunt fan paste scurte in forme multe si nu pentru ca e motto-ul Pambac, ci pentru ca mi se par mai practice. In camin am gatit mai mereu paste si neavand o oala inalta, era mai usor sa cumpar paste scurte, decat sa rup spaghetele in doua. Dupa ce pastele au fiert, se scurg de apa si se clatesc cu apa rece, apoi le-am pus intr-un bol.


Pentru sos: am inmuiat niste ceapa tocata (asa cum toc eu ceapa, stangaci, mare si neuniform ca sa nu imi dea lacrimile), in niste apa cu putin ulei, sare si piper.
Cand apa a inceput sa se evapore, am adaugat o lingura de sos de soia cu legume, am acoperit vasul si am asteptat ca ceapa sa se inmoaie.

Apoi am desfacut conserva de somon si am observat ca pestele era destul de sfaramicios, asa ca am hotarat sa il adaug peste ceapa in sos de soia si sa le amestec usor, pana cand somonul devine o pasta.

Apoi am adaugat pastele peste sos, le-am amestecat bine si le-am ridicat de pe foc.
Pofta buna!
Pe curand...

Comentarii

Postări populare