Degete mici

Am zis sa-i mai dau o șansa lui Filip Florian, după ce ultimul sau Roma, Toate Bufnitele, nu m-a impresionat pentru ca era greu de citit. Autorul se arunca in fraze lungi, ce uneori se întins pe o pagina, fraze greu de urmărit. E de admirat maestria cu care face asta dar mi se pare ca are de pietdut.
Degete mici este romanul sau de debut, roman premiat de Uniunea scriitorilor si tradus in limbi de circulație mondiala.
Tema romanului îmi place mai mult decât tema din Toate Bufnitele insa e la fel de greu de urmărit. Elementul principal al romanului e descoperireaunei gropi comune, intr-un castru roman, intr-un mic orașel-stațiune de munte. In jurul acestui eveniment local, ne sunt prezentate povestile unor locuitori ai orașului, ce nu prea au de-a face unul cu altul insa sunt implicați mai mult sau mai puțin in povestea cu osemintele.
Îmi place mult cum își alege titlurile. Filip Florian spunea ca a fost mult timp in căutarea titlului perfect. Asta i-a reușit din prima, sa aleagă un titlu simbol, ce apare la un moment dat, ca un fapt minor, in acțiunea romanului.
Mă bucur ca avem scriitori contemporani atât de buni. O sa continui sa-l urmărească pe F.F. pentru ca promite.
Pe curând...

Comentarii

Postări populare