Sunshine 60

Sunshine City este primul complex de tip oras in oras construit in Tokyo. Complexul a fost inaugurat in 1978 pe locul fostei inchisori Sugamo. In mijlocul complexului troneza zgarie-norul Sunshine 60, o cladire inalta de 240 de metri, si 60 de etaje, ce contine un mall, un muzeu de istorie orientala, planetariu, acvariu si un observator aflat la ultimul etaj.
Observatorul este unul din cele 6 observaotare din Tokyo si al patrulea pe care l-am vazut, dupa Tokyo Tower (observator la 150 m), Cladirea Guvernului Metropolitan (202m) ziua si seara, si Roppongi Hills (218 m) si cel mai inalt pe care l-am vazut pana acum in Tokyo. Mai am de vazut observatorul din cladirea Worl Trade Center (163 m) si Tokyo Skytree - cel mai inalt turn din lume si a doua structura ca inaltime din lume (observator la 350 si 450 m). Pe langa astea am mai vazut observatorul din Yokohama (273 m) si cel din Nagoya Tower (1803m).
Cladirea Sunshine 60 a fost cea mai inalta cladire din Asia, pana in 1978 si din Tokyo pana in 1991. Primele 9 etaje sunt destinate spatiilor comerciale, economice si apartamente, de la etajele 10 la 57 sunt birouri, etajele 58 si 59 sunt destinate restaurantelor iar la etajul 60 este observatorul.

Senzatia pe care o am cand privesc orasul de sus e de nedescris. E una din cele mai frumoase seznatii pe care le am, ma calmeaza si imi ofera o stare de pace. Am avut o discutie la un momet dat cu cineva care ma intreba de ce tin neaparat sa vad toate observaoarele, ca e acelasi lucru. Ei nu-i asa. Cam fiecare din ele e pozitionat in alta parte a orasului si peisajul e diferit. Acesta e in Ikebukuro, o zona ce imi era compet sraina pana anul asta. Din toamna s-a facut ca Ikebukuro sa fie noul nostru loc de intalnire si de aceea am vrut neaparat sa vad acest turn.
In momentul in care am ajuns in observator, am prins apusul, undeva deasupra Muntelui Fuji:
Am facut cateva fotografii cat a mai fost lumina, iar apoi am asteptat intunericul sa puna stapanire peste oras.
A fost pentru prima data cand mi-am vazut campusul dintr-un turn dar si statia in care cobor in fiecare zi, cand ajung la scoala

Mai multe poze pe pagina de facebook a blogului, aici.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare