Trei filme, un documentar si un serial nou

Ramasaesem dator cu un film din cele nominalizate la Oscar. The Master are trei nominalizari: Cel mai bun actor in rol principal, cel mai bun actor in rol secundar si cea mai buna actrita in rol secundar.
Filmul il prezinta pe un veteran al Celui de-al doilea razboi mondial ce incearca sa se adapteze la viata de dupa razboi. Acesta il cunoaste pe un filozof si scriitor, lider al unei miscari filozofice numite Cauza, miscare ce este destul de controversata si catalogata de unii ca un cult. Acesta devine membru al miscarii si incepe sa mearga peste tot prin America cu familia liderului, devenind protejatul acestuia.
Cu toate ca filmul are ingredinetele bune: o miscare ce este catalogata ca si cult, si un personaj principal chinuit si ciudat, mi s-a parut greoi, static si usor plictisitor. Poate modul in care a fostregizat, pentru ca altfel e un film bun, interesant, chiar ciudat. Noul val de filme de la Hollywood e destul de interesant. Chiar imi place ce se face acum acolo, in materie de filme.


Am venit eu plapumioara in Japonia dar nu am avut niciodata ochelari de cai si incerc sa invat mereu despre ceea ce se intampla in jurul meu. Am tot vazut niste maimutoi de plus ce reprezentau niste amimale ciudate. Era veveverita, era iepure? Am intrebat-o pe Alex si mi-a zis ca e Totoro. Cine e Totoro? Eu un spirit, un zeu al naturii ce apare in animatia Tanari no Totoro (Vecinul meu Totoro), realizat de celebrul artist de anime, Hayao Miyazaki. Asa am vazut primul meu Anime artistic. Sincer nu stiu de ce nu am vazut niciun anime de la Sailor Moon, dar Totoro a fost foarte misto. M-a impresionat mult: de la poveste, la modul in care a fost realizata, pana la promovarea culturii si a tradiilor japoneze. Pentru cei care nu au vazu-o, Tanari no Totoro este realizat in 1988 si prezinta o familie de japonezi ce se muta undeva la tara. Mama este bolnava in spital, tatal, profesor universitar, este destul de ocupat iar cele doua fete incep sa se aventureze in padurea de langa casa, unde il intalnesc pe Totoro, un zeu protector al padurilor.


Mi-a facut Hakan capul calendar cu Hotel Transylvania. Ca daca imi plac amimatiile de ce nu ma uit si la asta? Nu imi plac cele cu vampiri si Dracula ca sunt fabulatii? Nici pe departe, dar nu avusesem timp de el pana atunci. Si ca sa-l fac sa taca m-am uitat intr-o seara, de curand la el.
Ce mi-a placut mult in animatia asta e ca au facut castelul in care locuia Dracula sa semene cu Branul, iar hotelul aducea destul de mult cu Castelul Huniazilor. Bine ca s-au documentat. Ei, lasam de-oparte Transylvania Airline, astia inca cred ca Transilvania e o tara separata in Europa. Morgan cel putin asa credea.
Simpatica animatie. Dracula isi deschide un hotel exclusiv pentru toti monstrii din lume, unde sa fie siguri si unde niciun om nu ii poate gasii. Se pare ca monstrilor le era firca de oameni pentru ca ii fugareau cu sulite si furici si vroiau sa-i omoare. Totul e dat peste cap cand un om ajunge intamplator la hotel iar fata lui Dracula se cam aprinde dupa el.


We Are Legion: The Story of the Hacktivist,  este un documentar despre istoria Anonymus, de la inceputurile din anii' 2000, pana in zilele noastre cand organizatia a ajuns o "armata a internetului" ce lupta pentru libertate online si drepturi.
Nu sunt un mare fan al ceea ce fac ei, mi  se pare ca reactioneza prea inpulsiv uneori, insa ii respect pentru ca fac asta.
Eu unul nu stiam povestea organizatiei, istoria hack-arelei, si acest documentar m-a luminat destul de mult cu privire la istoria recenta. Pe langa istoria hacktivismului, documentarul prezinta interviuri cu fosti membrii ce au fost arestati de FBI pentru actinile lor, dar si membrii activi ascunsi in spatele mastilor.
Documentarul incepe cu istoria site-lui unde a inceput sa se scrie istorie si continua spre prima manifestare in masa a Anonymus, impotriva bisericii scientologice.
Merita vazut, de aceea l-am adaugat arcicolului. Mai jos puteti vedea tot ducmentarul, nu trailerul.


Anul asta s-au terminat trei seriale pe care le urmaream de ani de zile, iar doua dintre cele pe care incepusem sa le urmaresc acum, au fost anulate. Asa ca am zis ca e loc de un serial nou. Am tot incercat piloturi de la diferite seriale insa nimic nu mi s-a parut ca merita, pana la The Americans. Sunt un fan al Razboiului Rece. Lupta aia pasnica intre doua natiuni puternice a dus la dezvolatare si nu la distrugere, cum duc razboaiele clasice. Americanii sunt si paranoici si nu uita usor asa ca serialul asta are sanse de succes.
Actiunea serialului are loc in anii '80 si se bazeaza pe legenda care spune ca rusii implantasera spioni in America, deghizati in familii tipice. Spionii vorbesc perfect engleza, duc o viata normala in susurbii, insa de fapt sunt spioni KGB ce rezolva misiuni secrete. Deci serialul ne prezinta o astfel de familie, misiunile secrete pe care le duc la sfarsit, probeleme din cuplu/familie dar si o familie a unui tip de lucreaza la FBI, ce lucreza in divizia ce incearca sa descopere membrii KGB infiltrati in America, ce este vecin cu spionii protagonsti. E misto.


Pe curand...

Comentarii

  1. Daca ti-a placut Tonari no Totoro cred ca iti va place si Spirited Away, http://www.imdb.com/title/tt0245429/?ref_=tt_rec_tt
    este realizat tot de Hayao Miyazaki si poate ai timp sa vizitezi muzeul dedicat desenelor animate realizate de Miyazaki
    http://www.ghibli-museum.jp/en/welcome/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spirited Away tot vreau sa-l vad de mult. Cat despre muzeu,o sa-mi intreb gasca deca vrea sa mearga cu mine acolo :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare