Vita in sos de soia cu bambus, ardei si ceapa

Ideea pentru reteta asta mi-a venit in momentul in care am vazut in supermarket, unde e bambusul. Lastarii de bambus imi plac foarte mult insa niciodata nu ii vazusem prin supermarket si nici nu stiam cum se gatesc. Pana cand am descoperit ca sunt vidati, fierti in suc propriu, si decis sa gatesc ceva ce sa includa acest ingredient.
M-am gandit la un fel de mancare chinezesc (unul din preferatele mele), insa in loc sa folosec carne de porc, am folosit vita si nu am taiat carnea betisoare pentru ca nu sunt in stare de asa ceva.
Pentru reteta am folosit: ardei verde taiat betisoare, ceapa taiata felii maricele, bambusul taiat betisoare si fiert- cumparat din magazin deja preparat, muschi de vita si sos de soia ( in momentul in care eram la raionul de legume, am si gasit un sos de soia ambalat special pentru acest fel de mancare).
Pentru inceput, am incins uleiul in tigaie si am adaugat ceapa si ardeiul pe care le-am amestecat continu pentru a nu se prinde sau arde.
Apoi, cand legumele s-au inmuiat am adaugat bambusul scurs de sucul propriu din punga. Le-am mai last un minut pe foc amestecand continu, apoi am luat tigaia de pe foc.
Vita taiata in cateva bucati de dimensiunea unui pachet de chibrituri, am unsu cu putin ulei si am condimentat-o cu sare si piper. Am adaugat-o in tigaia incinsa si am lasat-o cate 3 minute pe fiecare parte. Apoi, cand inca era in sange am adaugat sosul de soia, am dat flacara la mic, am acoperit si le-am mai lasa asa pana cand sosul a inceput sa fiarba

Dupa aceea am adaugat legumele, le-am lasat impreuna un minuta sa prinda gustul sosului si am inchis focul.

Pe curand...

Comentarii

  1. mda, nu sunt gurmanda dar acest fel imi place.Insa eu tot mor sa va intreb altceva.... unde v-ati pierdut `Eu-l`??

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna intrebare. Nu stiu. In timp... E o cautare continua pentru ca sunt in transformare continua. E ceva utopic

    RăspundețiȘtergere
  3. am incercat si eu si a iesit delicios. numai ca la sos de soia am adaugat apa, chili, usturoi pisat si amidon de porumb sa devin un pic mai lipicios.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca ti-a placut. Nu stiam ca se gaseste bambus acasa. Cand o sa ma intorc o sa il caut si eu in supermarket. Stiu sigur ca sos de soia e ca il foloseam si inainte destul de des.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare