Matematicianul din cantina

Azi e luni si se pare ca nu sunt singura persoana caruia nu ii place lunea. Colegul meu de laborator, Hakan, si-a facut un obicei din a nu venii lunea la faculate. Tocmai din acest motiv astazi am fost singur sa mananc la cantina.Mi-am propus sa incerc ceva nou si astazi si in timp ce mancam in liniste, la o masa, singur, am observat cu coada ochiului ca cineva s-a asejat in fata mea.

Hello! Where are you from? Ridic capul si observ pe tipul din fata mea, cu mancarea aproape terminata, ce tocmai se asejase, incercand sa faca o conversatie cu mine. Imi zic ca probabil a observat ca si eu stau singur si  s-a gandit sa fie dragut. Ii raspund ca sunt din Romania si imi zambeste. Ma intreba daca am auzit de Nadia Comaneci. Ma intreb ce fel de intrebare tampita e asta? Sunt roman si logic ca stiu de ea. Insa, dragut cum sunt ii spun ca da si il intreb cum de stie el de ea avand in vedere ca Nadia era cunoscuta acum 30 de ani.
Imi spune ca un comedian celebru din Japonia are o pasiune pentru ea si in toate spectacolele lui o pomeneste. Apoi ii spun ca ma asteptam sa stie de O-zone, nu de Nadia insa nu stia de O-zone. Abia dupa ce m-a pus ca cand si-a amintit.
Ma itreaba ce studiez, ii raspund, imi spune ca el e in anul 2 la master, studiind matematica (Algebra liniara). Apoi imi spune ca stie doi tipi ce studiaza inginerie civila, pe Alireza si pe Michael. Cand afla ca ii stiu, ma intreaba cum ma cheama si ma roaga sa imi scriu numele pe o foaie, pentru a ma cauta pe facebook. Asa de repede (ma intreb in sinea mea)? Oare nu are prieteni si isi cauta acum... cine ar fi prieten cu un masterand la matematica? Ce subiecte de discutie are? Despre siruri Fibonacci? Apoi ma intreaba cum se spune "How are you " in romana si ma roaga sa scriu.
Mancarea se racise de mult si el ma tot punea sa ii scriu diferite fraze in romana cand m-am hotarat sa mananc in tip ce vorbesc cu el. Imi cer scuze fata de el, ca ma reapuc de mancat, isi cere si el scuze ca ma tine de vorba, intr-un final termin de mancat si ii spun ca plec de acum. Se ofera sa vina cu mine in laborator sa vada unde e cand ii zic ca ma intai ma duc la WC si abia apoi in laborator. Abia atunci am scapat de el...
Nu sunt rautacios, dar in jumatate de ora a devenit prea bagacios si prea posesiv. Deja isi imagina ca suntem prieteni?
Poate nu sunt obijnuit cu astfel de politeturi absurde si de aceea mi se parea un ciudat.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare