Fructul interzis


Azi dimineata (in Japonia), miercuri noaptea in SUA, am citit un post de la o actrita pe care o am la Like pe Facebook: "God bless you Ste Jobs. RIP ". Am ramas mut. Pentru ca stiam ca e inca noapte in Romania si nici un site de stiri nu era updatat, am intrat pe CNN, era adevarat. Acolo am citit ca Apple anuntase moartea fondatorului companiei. Am intrat pe site-ul apple si am vazut ceea ce acum e unul din cele mai celebre prnt scrn:

Povestea mea cu Apple incepe cand eram micut si am observat la secretara matusii mele, marul pe monitorul mac-ului ei. Pe vremea aia marul avea culorile curcubeului iar firma matusi-mii foloseau Mac-uri pentru ca aveau un program de contabilitate, facut de ei, ce rula numai sub Mac. Am remarcat Trash-ul, care este asemanator cu Recycle Bin-ul de la Windows insa in loc de un cos de gunoi de casa e un tomberon tipic amrican: sferic din tabla undulata. Pe vremea aia nu stiam ca Mac e altceva decat PC si ma miram de ce arata altfel cosul de gunoi.
Apoi a fost primul, si singurul, meu i-Pod. Turcoaz, cu ecran alb-negru, ca era de mult si scump in draci ca puteam sa imi iau un MP3 de doua ori mai ieftin, m-a ajutat in anul 1 si 2 sa copiez la cateva examene.
In anul 1 am vazut prima poza cu iPhone. M-am indragostit pe loc. Nu imi venea sa cred. Parea desprins dintr-un film cu James Bond, numai acolo vedeam gaget-uri asa de futuriste. Tuch Screen, imaginea se intorcea odata cu telefonul... iPhone a fost revolutie. De aceea am tinut sa am unul. Asa ca mi-am luat unul cand a fost lansat in Romania. Inca il am, si merge destul de bine, cu toate ca de atunci au mai aparut inca 3 modele. Tin minte cum toate cunostiintele mele vroiau sa il tina in mana si sa vada cum e un iPhone, cum merge. Era asa de nou...
Dupa iPhone au aparut toate firmele producatoare de telefoane sa scoata SmartPhone-uri iar cei de la Androi sunt niste copiatori fideli. Un galaxy seamna atat de bine cu un iPhone.
iPod tuch, iPad, sunt lucruri care trebuiau sa apara, pe baza iPhone-ului. Si de dezvolata in continuare.
Insa Steve Jobs a fost un vizionar si un om care daca nu ar fi existat, astazi inca butonam o tastatura de telefon.

Ceea ce ma roade, si poate multi o sa zica ca sunt nesimtit, e ce impact are moartea lui, in ziua lansarii noului telefon si sistem de operare, asupra clientilor Apple. Americanii, dupa modelul M.J. ale carui albume au crescut in vanzare dupa moarte, cred ca vor cumpara in draci noul telefon. Eu oricum mi-am facut booking pentru el de ieri, pentru ca continui sa merg pe un drum bun, cu un produs ce mereu ma surprinde.
Si sper sa strang bani si pentru un iPad si un MacBook.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare