Tren vs Masina
Daca ai fi in Romania sau posibil ca in orice tara Europeana, posibil ca si in SUA ai spune masina.
Japonezii spun tren.
Adevarul e ca reteau de trenuri e foarte dezvoltata iar la fiecare trei minute vine cate unul. Trenurile la ei sunt ca metroul la noi insa nu merge pe sub pamant, ci pe sau pe deasupra. Au si metrouri, sunt cele mai noi linii, cele care unesc de fapt liniile principale de tren.
Chestia sta cam asa. Intotdeauna exista o statie aproape de unde lucrezi. Daca nu exista mergi pe jos pana acolo. Daca staia e prea departe de casa, sau daca ai treaba in imprejurimi mergi cu bicicleta. De aceea bicicletele au loc pentru cumparaturi sau pentru scaune de bebelusi.
Ca sa ai masina in Japonia e complicat. Trebuie sa ai un loc de parcare. Asta inseamna ca stai intr-o casa ce are garaj la parter sau stai intr-un complex ce are parcare. Ca sa ai o casa trebuie sa ai bani, e mult mai ieftin sa stai intr-un apartament. Insa acestea nu au loc de parcare, asa ca trebuie sa inchiriezi unul, daca gasesti. Dupa ce primaria ti-a dat un act doveditor ca ai loc de parcare, cu acel act te duci la reprezentanta auto si iti cumperi masina.
Dar cred ca japonezilor nu le place sa conduca. De obicei in parcare la faculate sunt 20 de masini, in cele 25 de locuri pe care le au. Si nu sunt aceleasi masini in fiecare zi, ci cei ce au o treaba in acea zi si au nevoie de masina. Ca saptamana trecuta cand proful meu a venit cu masina pentru ca am plecat impreuna in excursie. Si am plecat cu masina pentru ca din oras pana la seminar house trebuia sa mergem pe jos cam cativa kilometrii buni, pentru ca acest complex era undeva retras.
Pe durata drumului de doua ore profesorul s-a plans mereu ca nu ii place sa conduca, ca e obositor. Asta in conditiile in care drumurile sunt ca in palma, are cutie hidramata, gps nesimtit care iti spune daca e un abuteiaj in trafic si chiar culoarea semaforului cand te apropii de o intersectie. Sa nu mai spun de senzori de parcare si camera de fimat ce porneste cand dai cu spatele si iti arata traiectoria masinii in timp ce misti volanul si te misti.
Ce-i drept, inafara de autostrada, restul drumurilor aveau o singura banda pe sens insa legea e lege si toata lumea merge cu viteza legala plus ca nu exista obstacole, gen caruta, pe care sale depasesti.
Deci drumul a fost mai mult decat usor de parcurs.
Insa pentru ei e mai confortabil sa stea in picioare, in ingramadeala, in tren, decat comfortabil in masina, conducand. Probabil ca e vorba de mentalitate.
Astazi la cursul de Infrasucture Management am invatat despre istoria constructiilor in Japonia si adevarul ca prima data au dezvoltat porturile, apoi trenirile si in ultimii 50 de ani drumurile. Asa ca tine de traditie.
Pentru ca benzina nu e scumpa. Are cam acelasi pret ca la noi, tinand cont ca la ei toate sunt mai scumpe cu cel putin 50%.
Insa mare mi-a fost surprinderea astazi, in tren, cand l-am vazut pe unul din profesorii importanti din scoala, in ingramadeala din tren. Pentru cei ce au fost la aceasi faculate ca mine, imaginati-va ca il vedeti intr-un tramvai full pe Gosav. Niciodata... Insa la ei e ceva normal. De la ultimul muncitor pana la cel mai cel profesor se imbulzesc sa intre ca sardinele in tren.
Pe curand...
Japonezii spun tren.
Adevarul e ca reteau de trenuri e foarte dezvoltata iar la fiecare trei minute vine cate unul. Trenurile la ei sunt ca metroul la noi insa nu merge pe sub pamant, ci pe sau pe deasupra. Au si metrouri, sunt cele mai noi linii, cele care unesc de fapt liniile principale de tren.
Chestia sta cam asa. Intotdeauna exista o statie aproape de unde lucrezi. Daca nu exista mergi pe jos pana acolo. Daca staia e prea departe de casa, sau daca ai treaba in imprejurimi mergi cu bicicleta. De aceea bicicletele au loc pentru cumparaturi sau pentru scaune de bebelusi.
Ca sa ai masina in Japonia e complicat. Trebuie sa ai un loc de parcare. Asta inseamna ca stai intr-o casa ce are garaj la parter sau stai intr-un complex ce are parcare. Ca sa ai o casa trebuie sa ai bani, e mult mai ieftin sa stai intr-un apartament. Insa acestea nu au loc de parcare, asa ca trebuie sa inchiriezi unul, daca gasesti. Dupa ce primaria ti-a dat un act doveditor ca ai loc de parcare, cu acel act te duci la reprezentanta auto si iti cumperi masina.
Dar cred ca japonezilor nu le place sa conduca. De obicei in parcare la faculate sunt 20 de masini, in cele 25 de locuri pe care le au. Si nu sunt aceleasi masini in fiecare zi, ci cei ce au o treaba in acea zi si au nevoie de masina. Ca saptamana trecuta cand proful meu a venit cu masina pentru ca am plecat impreuna in excursie. Si am plecat cu masina pentru ca din oras pana la seminar house trebuia sa mergem pe jos cam cativa kilometrii buni, pentru ca acest complex era undeva retras.
Pe durata drumului de doua ore profesorul s-a plans mereu ca nu ii place sa conduca, ca e obositor. Asta in conditiile in care drumurile sunt ca in palma, are cutie hidramata, gps nesimtit care iti spune daca e un abuteiaj in trafic si chiar culoarea semaforului cand te apropii de o intersectie. Sa nu mai spun de senzori de parcare si camera de fimat ce porneste cand dai cu spatele si iti arata traiectoria masinii in timp ce misti volanul si te misti.
Ce-i drept, inafara de autostrada, restul drumurilor aveau o singura banda pe sens insa legea e lege si toata lumea merge cu viteza legala plus ca nu exista obstacole, gen caruta, pe care sale depasesti.
Deci drumul a fost mai mult decat usor de parcurs.
Insa pentru ei e mai confortabil sa stea in picioare, in ingramadeala, in tren, decat comfortabil in masina, conducand. Probabil ca e vorba de mentalitate.
Astazi la cursul de Infrasucture Management am invatat despre istoria constructiilor in Japonia si adevarul ca prima data au dezvoltat porturile, apoi trenirile si in ultimii 50 de ani drumurile. Asa ca tine de traditie.
Pentru ca benzina nu e scumpa. Are cam acelasi pret ca la noi, tinand cont ca la ei toate sunt mai scumpe cu cel putin 50%.
Insa mare mi-a fost surprinderea astazi, in tren, cand l-am vazut pe unul din profesorii importanti din scoala, in ingramadeala din tren. Pentru cei ce au fost la aceasi faculate ca mine, imaginati-va ca il vedeti intr-un tramvai full pe Gosav. Niciodata... Insa la ei e ceva normal. De la ultimul muncitor pana la cel mai cel profesor se imbulzesc sa intre ca sardinele in tren.
Pe curand...
Poate din cauza asta au masinile dotate cu tot felul de gadgeturi, ca sa renunte la metrouri si trenuri. Or sa le doteze in curand si cu bude si cu gheise, numa sa conduca odata!:))
RăspundețiȘtergereOricum, asa cum ai zis si tu,la ei traditia e mai presus de tehnologie, asa ca e mai frumos si educativ sa te calci in picioare in tren, decat sa-i persiflezi pe ceilalti din comunitate de la volanul super-masinii tale.
Eu cred ca-s idioti :D
la japonezi tine mult de traditie. si nu sunt invatati sa aiba masina. nu stii ca au hoteluri in camera e mica cat un sicriu? e un dulap in care dorm, atata tot.. nu au probleme de claustrofobie ca mine care ma inmoi cnad vad puhoiul care iese din tren
RăspundețiȘtergere