Treceți la conținutul principal

Tren vs Masina

Daca ai fi in Romania sau posibil ca in orice tara Europeana, posibil ca si in SUA ai spune masina.
Japonezii spun tren.

Adevarul e ca reteau de trenuri e foarte dezvoltata iar la fiecare trei minute vine cate unul. Trenurile la ei sunt ca metroul la noi insa nu merge pe sub pamant, ci pe sau pe deasupra. Au si metrouri, sunt cele mai noi linii, cele care unesc de fapt liniile principale de tren.
Chestia sta cam asa. Intotdeauna exista o statie aproape de unde lucrezi. Daca nu exista mergi pe jos pana acolo. Daca staia e prea departe de casa, sau daca ai treaba in imprejurimi mergi cu bicicleta. De aceea bicicletele au loc pentru cumparaturi sau pentru scaune de bebelusi.
Ca sa ai masina in Japonia e complicat. Trebuie sa ai un loc de parcare. Asta inseamna ca stai intr-o casa ce are garaj la parter sau stai intr-un complex ce are parcare. Ca sa ai o casa trebuie sa ai bani, e mult mai ieftin sa stai intr-un apartament. Insa acestea nu au loc de parcare, asa ca trebuie sa inchiriezi unul, daca gasesti. Dupa ce primaria ti-a dat un act doveditor ca ai loc de parcare, cu acel act te duci la reprezentanta auto si iti cumperi masina.
Dar cred ca japonezilor nu le place sa conduca. De obicei in parcare la faculate sunt 20 de masini, in cele 25 de locuri pe care le au. Si nu sunt aceleasi masini in fiecare zi, ci cei ce au o treaba in acea zi si au nevoie de masina. Ca saptamana trecuta cand proful meu a venit cu masina pentru ca am plecat impreuna in excursie. Si am plecat cu masina pentru ca din oras pana la seminar house trebuia sa mergem pe jos cam cativa kilometrii buni, pentru ca acest complex era undeva retras.
Pe durata drumului de doua ore profesorul s-a plans mereu ca nu ii place sa conduca, ca e obositor. Asta in conditiile in care drumurile sunt ca in palma, are cutie hidramata, gps nesimtit care iti spune daca e un abuteiaj in trafic si chiar culoarea semaforului cand te apropii de o intersectie. Sa nu mai spun de senzori de parcare si camera de fimat ce porneste cand dai cu spatele si iti arata traiectoria masinii in timp ce misti volanul si te misti.
Ce-i drept, inafara de autostrada, restul drumurilor aveau o singura banda pe sens insa legea e lege si toata lumea merge cu viteza legala plus ca nu exista obstacole, gen caruta, pe care sale depasesti.
Deci drumul a fost mai mult decat usor de parcurs.
Insa pentru ei e mai confortabil sa stea in picioare, in ingramadeala, in tren, decat comfortabil in masina, conducand. Probabil ca e vorba de mentalitate.
Astazi la cursul de Infrasucture Management am invatat despre istoria constructiilor in Japonia si adevarul ca prima data au dezvoltat porturile, apoi trenirile si in ultimii 50 de ani drumurile. Asa ca tine de traditie.
Pentru ca benzina nu e scumpa. Are cam acelasi pret ca la noi, tinand cont ca la ei toate sunt mai scumpe cu cel putin 50%.

Insa mare mi-a fost surprinderea astazi, in tren, cand l-am vazut pe unul din profesorii importanti din scoala, in ingramadeala din tren. Pentru cei ce au fost la aceasi faculate ca mine, imaginati-va ca il vedeti intr-un tramvai full pe Gosav. Niciodata... Insa la ei e ceva normal. De la ultimul muncitor pana la cel mai cel profesor se imbulzesc sa intre ca sardinele in tren.

Pe curand...

Comentarii

  1. Poate din cauza asta au masinile dotate cu tot felul de gadgeturi, ca sa renunte la metrouri si trenuri. Or sa le doteze in curand si cu bude si cu gheise, numa sa conduca odata!:))
    Oricum, asa cum ai zis si tu,la ei traditia e mai presus de tehnologie, asa ca e mai frumos si educativ sa te calci in picioare in tren, decat sa-i persiflezi pe ceilalti din comunitate de la volanul super-masinii tale.
    Eu cred ca-s idioti :D

    RăspundețiȘtergere
  2. la japonezi tine mult de traditie. si nu sunt invatati sa aiba masina. nu stii ca au hoteluri in camera e mica cat un sicriu? e un dulap in care dorm, atata tot.. nu au probleme de claustrofobie ca mine care ma inmoi cnad vad puhoiul care iese din tren

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Balada câcatului moțat

Mărgineanu spunea: Viața e ca părul din cur, scurtă și plină de căcat.

Balada câcatului moțat este una din primele poezii pe care le-am învățat când eram mic. Nu știu dacă era chiar așa, cum o voi scrie mai jos. Ceea ce voi scrie este o combinație din două variante pe care le-am găsit pe net, o variantă ce seamănă cu ceea ce știam eu.

A fost odată un căcat
Micuț obraznic și moțat
Și îl stimau căcații toți
Căci el era cel mai cu moț
Dar într-o zi
Un câine mic şi pricăjit,
S-a dat la el şi... la halit.
A stat un pic, l-a rumegat
Şi l-a făcut din nou căcat.
Era micuţ şi fără moţ.
Râdeau de el căcaţii toţi.

Morala...
Să nu fi mare şi moţat,
Că o s-ajungi din nou căcat.

Pe curând...

M-a facut mama model

Nu mai e un secret ca m-am transforat anul asta. Am slabit 20 si ceva de kilograme, am inceput sa alerg, intr-un final am mers si la sala. Cu alte cuvinte mi-am schimbat modul de viata. Pe langa asta, multe alte lururi s-au schimbat in 2016, an ce a fost destul de pin si de greu pentru mine. Exista doua persoane ce sunt responsabile pentru schimbarile astea si ele sunt Alice si Andrei. Fara cei doi de A nu reuseam sa fiu aici, acum, asa. Stiu ca nu vor lauri insa si-i merita si le multumesc enorm pentru impulsionare, ajutor si incredere. Anul trecut, in articolul ,deja traditional de anul nou, imi doream ca in 2016 sa am grija de imaginea mea, sa slabesc si sa merg la sala. S-au intamplat astea insa lupta nu e terminata. Mai am de dat jos, mai am de modelat. Si de aceea pentru 2017, continui jocul asta al narcisismului si imi doresc sa devin mai increzator in mine, mai focusat pe problemele mele, mai egoist cu timpu meu liber si mai atent cu mine. Ca sunt multe cicatrici ce trebuiesc…

Fluturele monarh si fluturele vice-rege

Fluturele monarh este cea mai raspandita specie de fluturi din America de Nord. Traiesc 8 luni, masculii mor dupa imperechere iar femelele dupa depunerea larvelor. Pana sa se transforme in fluturi se hranesc cu planta unde au fost depuse ouale, laptele cainelui (sau iarba fiarelor), o planta ce ii ajute sa se transforem in omide colorate, sa isi creeze un cocon puternic si sa ajunga fluturi. Planta cu care se hranesc contine substante toxice pentru vertrebrate, de aceea pasarile nu ii mananca.
Fluturele vice-rege, seamana izbitor cu cel monarhm doar ca are doua buline negre pe spatele aripilor. El nu este toxic, dar pentru ca seamana atat de mult cu monarhul, pasarile se feresc sa il manance.
Din aceasta poveste a naturii putem trage multe concluzii sau crea chiar fabule....
Pe curand...