Acum 20 de ani

Zilele astea daca a tot plouat si am fost in vacanta mi-am petrecut o mare parte din timp in fata calculatorului pe Skype. Am apucat sa vorbesc cu prieteni pe care nu i-am mai auzit de mult. Am vorbit cu Mara din Iasi cu care nu mai vorbisem din ianuarie, am vorbit cu Lavinia din Londra cu care nu mai vorbisem de 3 saptamani, cu Shummy din Londra cu care nu am vorbit de loc pana acum si cu Ancuta care pentru trei luni in Orleans.
Si ma gandeam cat de mult ma ajuta tehnologia. Am e-mail,skype, ymess, facebook si blog. Prin toate aceste metode corespondez usor cu prietenii mei si cu familia. Apoi am un smartphone ce e mai mult decat un telefon mobil (care oricum simplifica viata) si pot trimite mailuri, mesaje si sa aceesesez intenretul oricand. Aparat foto digital si mamorie externa la laptop.
Ce ma faceam daca eram in situatia de acum insa in urma cu 20 de ani (avand aceasi varsta, nu 5)? Developam filme cu pozele facute, trimiteam scrisori prietenilor din cand in cand (scrisoare ce posibil ajungea in 10 zile si primeam raspunsul in vreo doua saptamani - pana isi facea timp sa-mi scrie si pana ajungea scrisoarea), imi scriam aventurile in jurnale si dadeam telefoane scurte din cand in cand acasa de la telefonul public de la posta, ce accepta apeluri internationale.
Tehnologia ne-a usurtat multi viata cu toate ca pare ca ne mananca mult timp. Lumea se plange ca petrecem prea mult timp in lumea virtuala insa aceasta lume ne ajuta sa fim aproape de cei dragi atunci cand suntem la km departare.
E pentru prima data cand sunt bucuros ca traiesc acum si nu in Perioada Interbelica, asa cum mi-ar fi placut sa traiesc.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare