Luna

Am avut cateva nopti in care nu am dormit de loc la sfarsitul sapamanii acesteia si de aceea sunt extrem de obosit. De fapt am perioade lungi in care nu dorm insa weekendul trecut a pus capac. Atunci am inceput sa caut explicatii si dupa ce am verificat cand nu dorm, folosind un programel ce imi caluleaza somnul, am descoperit ca e atunci cand e luna plina.

Dupa asta am inceput sa citesc articole si sa imi dau seama ca e logic. Povestile cu varcolaci trebuie sa aiba o explicatie si aceea e ca atunci cand e luna plina, pentru ca nu puteau dormii, unii oameni nebuni ieseau afara si urlau. Astfel o persoana cu imaginatia bogata (sau bolnava) a inventat povestea cu varcolacii.
Studii britanice, releva ca in noptile cu luna plina oamenii au un comportament mai bizar: sunt iritati si cu chef de scandal si mai temperamentali decat in celalte zile.
Profesorul Michael Michael Zimecki, membru al Academiei Poloneze de Stiinte spune ca luna plina este un factor declansator pentru activitatile criminale cat si starea de sanatate. In 1998 a fost realizat un studiu, timp de 28 de zile, intr-o puscarie, unde s-a ecaluat comportamentul celor 1200 de detinuti pe perioada ciclului lunar. Rezultatele si interpretarile au dus la aceeasi concluzie. In noptile dinainte, in timpul si dupa luna plina violentele au crescut.
Redactorul sef de la o revista de stiinta, a publicat un articol in care spune ca hotii actioneaza in noptile cu luna plina si ca oamenii sunt mai activi si plini de viata intr-o noapte luminioasa decat intr-una intunecoasa. ( ceea ce conclude ideea de insomnie in noptile cu luna plina).
Ciclul lunii are 28 de zile, ceea ce e egal cu menstruatia unei femei.
In popor se spune ca atunci cand vrei sa iti tai parul si vrei sa iti creasca sanatos sau atunci cand vrei sa ai un castig e bine sa faci acea activitate atunci cand luna e in crestere.
Tot asa, daca vrei sa pierzi ceva, adica daca vrei sa incepi o dieta, e bine sa o faci cand luna e in descrestere.
Tot popular se spune ca e bine sa culegi plantele medicinale in perioada cu luna pina, pentru ca atunci proprietatile lor vindecatoare sunt mai puternice.
In zilele cu luna plina, in unele credinte se tine post pentru ca totul se asimileza mai repede iar foarte multi doctori refuza sa faca operatii in astfel de perioade pentru ca corpul sangereaza mai mult iar ranile se vindeca mai greu.
Cum poti sa iti dai seama daca luna e in crestere sau in descrestere? E foarte sinplu: atunci cand luna e in Crestere, patrarul are dorma de D iar cand e in Descrestere, craiul nou are forma de C. E invers: C cand Descreste si D cand Creste (dupa cum se poate vedea si in imaginea de mai jos )

Pe curand...

Comentarii

Postări populare