Golden

Dupa cum v-am mai spus am o pasiune pentru Betty White si cand am ajuns in Japonia, printre selectiile de seriale era si un episod din The Golden Girls. Asa ca acum cateva luni, cu chiu cu vai, l-am descarcat si m-am uitat la el. Sincer am fost cam dezamagit de serial. Citisem atatea recenzii despre el, despre cum a revolutionat lumea serialelor insa mie mi s-a parut slabut. Persoanajele erau caricaturi, mergandu-se prea mult pe stereotipuri. Cele 4 persoanje: Rose, Dorothy, Blanche si Sofia locuiesc impreuna intr-o casa (ideea a fost apoi reinterptetata cu succes in Hot in Cleveland). Rose e blonda absoluta, Dorothy e intelectualul frustrat iar Blache e prototipul de cougar - curvestina casei. Persoanajul meu preferat e Sophia, mama lui Dorothy ce e o italianca de 90 de ani, ce a suferit un atac cerebral si de atunci e un pic cam sclero - dar face tot showul. Cand Sophia rade rade toata lumea.
Posibil ca serialul a fost popular pentru ca este revoltuionar pentru femei. Insa pe mine, ca barbat, nu m-a atras. Au prea multe episoade in care discuta despre problemeel femeilor trecute de tinerete si problemele societatii contemporane.


Dupa 7 sezoane, cand Bea Arthur, interpreta lui Dorothy, se hotaraste sa paraseasca serialul iar producatorii decid sa faca un nou serial, cu peronajele ramase, ce se muta din casa, intr-un hotel pe care il cumpara si il administreza. Noul serial, The Golden Palace, nu are succes si dupa un sezon este oprit. Mie mi-a placut mai mult acesta din urma, tocmai pentru ca nu mai era vorba despre probleme femeiesti ci era o comedie spumoasa despre un hotel falimentar, condus de niste femei fara experienta. Ceea ce am observat, in schimb, e ca Marc Cherry si-a format mana aici. Sunt multe situatii ce apar in acest serial, ce imi seamana cu situatiile din Neveste Disperate.

Nu stiu cum de nu am vazut niciodata Seinfeld, posibil ca pe vremea aceea nu ma uitam la seriale, iar apoi am fost prins de cele contemporane incat nu mi-am mai facut timp de un clasic. In timp ce urmaream The Golden Girls m-am gandit ca ar fi timpul sa vad Seinfeld. Vazusem Friends, in anul 4 - un alt clasic al comedieri si era rusinos sa nu il vad si pe acesta.
Peronajul meu preferat a fost Kramer. Ori de cate ori aparea in cadru eu radeam ca nebunul. De la mimica, miscari pana la replici, Kramer e un peronaj genial. Cel mai antipatic peronaj mi-a fost George. Posibil ca asta a fost si ideea insa eu nu il mai suportam. Cunos oameni in viata reala ca el si ii vedeam in fata ochilor ori de cate ori George facea cate ceva.  Jerry e prea alinat si isi subtiaza vocea prea tare cand nu ii convine ceva, insa e un personaj genial iar Elaine e prietena perfecta intr-un grup de baieti. Cunosc fete ca ea si de aceea mi-a placut persoanjul ei, cu toate ca uneori era si ea prea exagerata.

Si pentru ca mi-a placut Seinfeld (nici nu avea cum sa nu imi placa) am incpeut sa urmaresc (si l-am si terminat ieri) Curb Your Enthuiasm, un serial ce s-ar putea numii un spin-off al lui Seinfeld. Serialul prezinta viata lui Larry David, co-producatorul Seinfeld, la cativa ani dupa terminarea serialului. Omul asta e un magnet de ghinioane si momente penibile iar serialul cimbina peronaje reale cu personaje fictive. Sezonul 7, are la baza reuniunea Seinfeld, dupa 10 ani si povestile din episodul special Seinfel sunt intamplari ce le pateste in cele 6 sezoane Larry. Ceea ce ne arata ca de fapt, asa a fost si cu adevarat. O mare parte din povestile din serial au la baza aventurile celor doi producatori. Larry David este inpiratia pentru George si uneori pentru Jerry si Kramer, iar lumea celor din seriale e mult mai simpla decat multi isi imagineza. Sper ca HBO o sa faca si un sezon 9 serialului ca e misto.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare