Varza

Tocmai m-am intors de la o vizita inutila pana la primarie. De ce? Pentru ca sunt varza la capitolul informare si cunostoninte la nivel de om de la ghiseu.
V-am mai spus ca exista un oficiu pentru persoanele straine, oficiu ce se ocupa doar de strainii ce locuiesc in oras iar peroana de la ghiseu nu vorbeste engleza. Nu ii cer sa stie franceza ori germana, limbi ce sunt vorbite in Europa, nu ii cer sa stie romana, ci engleza care se vorbeste peste tot aproape.
Acum ceva timp am fost la primarie sa vad ce si cum trebuie sa imi platesc asigurarea pe anul 2012. Atunci mi s-a spus ca in luna mai voi primii plicul cu cecurile iar plata incepe cu luna iunie-iulie.  Saptamana trecuta, in una din zilele cursului intensiv proful vorbea ceva de asigurare si am realizat, ca e sfarsitul lunii mai si eu nu am primit nimic in posta. Asa ca m-am dus la primarie. Primaria orasului Kodaira este langa statia Omekaido. Ca sa ajug acolo, de la camin, fie merg pe jos 40 de minute (ceea ce ad fi facut daca astazi nu ar fi fost 13 grade si ploua cu galeata, dupa ce ieri au fost 24 iar duminica 26) sau sa merg 3 statii cu trenul si sa schimb trei trenuri, cate unul pentru fiecare statie, asta daca iau trenul din Hanakoganei sau 2 staii din Kodaira. Caminul e la o distanta aproximativ egala de aceste doua statii (1.3 km si 1.6km) insa niciodata nu am mers pana la statia Kodaira pe jos.

Am plecat pe la 10 cu inima in dinti ca eram sigur ca o sa fac ca maimuta sa explic ce vreau. Nu stiu ce ce primaria e tocmai acolo, unde se ajunge destul de greu, schimband atatea trenuri si nu e undeva mai aproape de statia Kodaira, care ma gandesc ca daca poarta numele orasului, e mai centrala. Posibil ca e vorba de teren, ca au gasit acolo teren mai ieftin pentru oribilitatea aia de cladire ce troneza in mijlocul unor gradini de legume.
Si ce imi zice tipul de acolo? Ca cecurile vin dupa 15 iulie? Pai ce faceti frate. Acum doua luni imi spuneti mai si acum iulie? Astia chiar nu stiu cum functioneaza sistemul?
Sa nu mai zic ca am primit o scrisoare ce spune ca Japonia schimba buletinele si in acelasi timp cel pentru straini. Din cate am inteles eu in scrisoarea pe care am primit-o, trebuie sa verific daca datele sunt corecte si sa anunt daca observ ceva greseli pentru ca la sfarsitul lui iulie voi primii noul card. Scrisoarea are trei pagini, din care jumatate de pagina e in engleza si restul in japoneza. Si e pentru un rezident strain (!!!???). Nu am idee ce date trebuie sa verific si pe toti pe care i-am intrebat au zis ca nu stiu si ca nu se streseaza. Dar magandesc: pe 29 iulie trebuie sa mergem la primarie sa ne luam cardurile? Milioane si milioane de oameni?
Si spun ca sunt varza si imi sustine aceasta afirmatie o poveste de la secretariatul facultatii. Se duce Hakan in aprilie, pe la inceput de luna si intreaba cand se depun actele pentru o bursa. I se zice ca la inceputul lui mai o sa se afiseze pe site. Se mai duce odata pe la sfarsitul lunii si aceasi persoana se uita mirat la el si il intreaba daca nu a depus pana acum, ca e ultima zi. Pai nu ai zis acum 3 saptamani ca la inceputul lunii viiroare se anunta?
Varza!
Pe curand...

Comentarii

Postări populare