Istanbul vs Iasi

La sfarsitul lunii mai, oamenii au iesit in strada in Istanbul pentru a protesta impotriva guvernului ce vroia sa distruga un parc pentru a construi un mall. De atunci lucrurile s-au complicat si lumea e in strada datorita masurilor extreme pe care le ia guvernul. Televiziunile nu prezentau nimic despre ceea ce se intampla pe strazile din oras si directorul Kanal D a fost arestat pentru ca a protestat alaturi de oamenii de pe strada. Acum oamenii sunt judecati pentru terorism pentru ca au postat poze pe retelele de socializare. Lumea e cu ochii pe Istambul si presa aminteste de protestele din iarna lui 2011-2012 din Romania.
Dar totul a inceput de la un parc.


La Iasi primaria orasului s-a decis sa taie teii pe motiv ca sunt prea batrani. Nu conteaza ca ei inca sunt vii si ca profesori universitari de la Agronomie au explicat ca ei sunt foarte importanti pentru mediu, ca sub frunzele unui tei batran temperatura e mai scazuta cu 4 grade, sau ca teii din Iasi sunt in simbol national. Primaria ii taie. Au inceput cu cei de pe Bulevardul Stefan cel Mare si au continuat in Copou, pe Lascar Catargiu, in fata la TVR Iasi. Si ce fac iesenii? Au iesit in strada? De unde: au facut o pagina de facebook, unde isi spun oful.
Un profesor de-al meu incearca sa motiveze lumea sa iasa in oras si sa se revolte. Nu o sa-i dau numele pentru ca nu am primit acceptul de a face asta, insa asa cum pot vreau sa-l sustin. Nu sunt in Iasi, nu sunt in Romania ca sa pot iesii si eu in strada si sa imi exprim punctul de vedere, de aceea o fac virtual. Mi-e teama ca o sa fie singurul care o sa iasa sa manifesteze si atunci o sa fie privit ca un nebun. Mi-ar placea sa iasa studentii, sa se implice ligile, insa sefii de ligi au functii pe la organizatiile de tineret ale partidelor si nu vor sa supere pe nimeni. Eu am aceasi culoare politica ca primarul Iasiului, insa asta nu ma opreste sa ma revolt impotriva tampeniei pe care o face.
Asa ca daca nu aveti nimic important de facut (si ganditiva bine la prioritati - statul pe facebook nu e mai important), urmati-l pe 15 iunie!
Pe curand...

Comentarii

Postări populare