The Casual Vacancy

Am vrut mult sa citesc cartea asta, am batut apropouri ca o vreau cadou de ziua mea sau de Craciun dar mai bine ca nu s-a intamplat asa. Am gasit-o pe net, pusa de cineva gratis si am luat-o sa o citesc.
Eram curios cum poare sa treaca J K Rowling de la un tip de literatura la altul. Multa lume zice ca Harry Potter e o serie de carti pentru copii, insa eu cred ca e mai mult de atat. Rowling a crescut si s-a dezvoltat in scris odata cu seria asta de romane, ce au devenit mai profunde si mai dure de la carte la carte.
Autoarea a declarat ca i-a venit ideea romanului, in timp ce zbura din America, in UK si a dorit mult sa scrie aceasta carte pentru ca era un pariu cu ea. Tocmai de aceea a ales sa il publice cu numele ei real, si nu sub un pseudonim.
Romanul incepe cu moartea unui membru in consiliul local al unui orasel mic din Anglia si lupta pentru locul liber ramas in consiliu odata cu moartea acestuia.
E un oras despre un scandal mare intr-un oras mic, in care un astfel de eveniment e ceva foarte important.
Din pacate pe mine nu m-a atras prea tare. Mi-au fugit gandurile in alt parte si trebuia sa ma fortez ca sa ma concentrez la actiune. Nu stiu daca e din cauza ca nu prea mi-a placut sau pentru ca am eu multe pe cap in ultima vreme.
Romanu a fost bine primit de public: fiind pe locul 15 in cele mai vandute romane din UK si a fost cel mai bine vandut roman in prima zi de aparitie si pe goodreads a fosr romanul cu cel mai mare numar de citiri concomentente.
BBC a anuntat ca transforma cartea intr-un film ce v-a aparea anul viitor. Chiar as vrea sa-l vad. Actiunea si ideea cartii mi-a placut mult, drama si pedanta britanica imi place mult si cred ca Rowling a surprins bine acesasta lume. Romanul e impartit in 7 parti si e scris din perspectiva a mai multor personaje, treba pe care o face foarte bine, trecand de la un vocabular la altul cu usurinta.
In concluzie, The Casual Vacancy e un roman britanic simpatic ce merita citit daca sunteti fani ai autoarei, ca sa o descoperiti si in alta ipostura.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare