Pui cu cola (dupa o reteta Coreana)

Hristos s-a Inaltat!

Unul din avantajele de a studia intr-un progream international, intr-o tara atat de diferita, cum e Japonia, e ca inveti mult despre culturile tarilor vecine. Si ce e mai intereant decat mancarea? Acum o saptamana am aflat de o reteta de pui pe baza de cola. Namyi, colega mea coreanca mi-a zis ca  unul din preparatele traditionale coreene se gateste ce vreo 50 de ani pe baza de cola. Am intrebat-o cum se gateste si am experimentat reteta in weekendul trecut. Am urmat indeaproape reteta, cu cateva mici modificari. Am folosit numai piept de pui si nu un pui intreg (gatesc pentru o persoana), nu am folosit chilie uscat (e prea picant pentru mine) si nici cartofi dulci pentru ca nu ma dau in vant dupa ei si nici sirop de porumb (ce era obtional- in reteta originala de foloseste, apoi a fost inlocuit cu cola, insa in unele retete se folosesc amandoua) pentru ca nu l-am gasit in supermarket.
Pentru reteta aveti nevoie de: pui, usturoi, ghimbir, cartofi, ceapa, morcov, taitei din cartofi dulci, cola, sos de soia, mirin si sare.

Pentru inceput am inmuiat taiteii intr-un bol cu apa calda.

Apoi am pus apa cu sare la fiert si cand a inceput sa fiarba am adaugat puiul si l-am lasat pana apa a inceput sa fiarba din nou. Apoi am inchis focul si am acoperit oala. Apoi am spalat puiul si l-am lasat intr-o strecuratoare sa scape de tot lichidul.

In cratita am adaugat cola, sos de soia, mirin (sake de gatit), usturoiul pisat, jumatate de morov si  ghimbir ras (eu am folosit ghimbit proaspat insa poate fi folosit si pudra).

Cand sosul a inceput sa clocoteasca am adaugat puiul pe care l-am taiat bucati intre timp.
Dupa ce puiul prinde culoare am adaugat cartofii taiati bucati maricele (ca la catoifii nature), morcovul (morocovul se pune bucati mari, insa mie nu imi place textura lui asa ca jumatate l-am dat pe razatoare si am pus-o in sosul de la inceput iar cealalta jumatate am lasat-o bucati mari- pentru culoare si aspect) si ceapa taiata bucati mari (in 8). Am dat focul ma mediu, am acoperit oala si am lasat sa fiarba pentru 20 de minute.

Apoi am adaugat taiteii si am mai lasat la foc mic, sa fierba faca capac.

Nu ma asteptam sa iasa atat de bun. E o mancare foarte gustoasa si de efect. Sigur o sa faceti senzatii cu ea. Am servit puiul cu orez si nori. Pofta mare!

Pe curand...

Comentarii

Postări populare